Gå til innhold

Pratetråden

5475 replies to this topic

Zen0x

Freelance Photographer

• Markedsføring
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 425 Innlegg:
Hehe ja jeg vet man kan fryse selv. Men det går veldig fort et brett for og si det sånn. Er ikke nok med 3 isbiter i hvert glass :p Og det tar lang tid og lage.
Ja man kan kjøpe sånne poser også, men igjen det er en 30-40kr posen også. Med maskin så har jeg i såfall alltid is stående klar til glasset!
Ser den er på 100W, så det er ikke all verdens!

View Postredux, on 22 December 2011 - 01:03, said:

irriterer meg at infanterivåpnene ikke har lock-on , er så jevlig hardt å være sniper i dette spillet at man burde få lock på infs.

OptimusCrime

There's no brain in here

• Utviklingssjef
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10 988 Innlegg:

Vis innleggFredsmeglarN skrev 19 May 2013 - 13:03:

Har du ikke kaldt vann i springen...?
Joda, men på en dag hvor det er 25 grader ute, så føles ikke vannet spesielt kaldt.

I de fleste sånne kjøleskap med is-dispenser så kjøler de også ned litt vann sammen med isen. I og for seg samme effekt som å ha litt vann i kjøleskapet, men det er ork.

Jeg er lat.no

Dette innlegget har blitt redigert av OptimusCrime: 19 May 2013 - 14:37

OptimusCrime .net - #5 mest besøkte profil!!1111111111
Hobbyansatt - Clanserver.no | IRC: #clanserver.no | www.clanserver.no
12:53 <@Fl0bB> du har så kult nick så jeg må si fra om slikt for å føle meg litt større
12:53 <@Fl0bB> har seriøst sitti å vært misunnelig på det nicket der i hele høst

Zaxo

Hovedadmin CSS

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7 806 Innlegg:

View PostZen0x, on 19 May 2013 - 13:16, said:

Hehe ja jeg vet man kan fryse selv. Men det går veldig fort et brett for og si det sånn. Er ikke nok med 3 isbiter i hvert glass :p Og det tar lang tid og lage.
Herre, det tar ikke lang tid å lage.. Is fryster på noen timer.. Har man bare et snev av speidergenet i seg - "alltid beredt" - så passer man på å alltid ha isbiter i stor nok mengde klare.

Jeg kan garantere deg at jeg skal kunne klare å produsere akkurat like mye is bare ved hjelp av brett og/eller isposer, som du klarer med noen ismaskin..

Isbitmaskin er fancy, man kan skryte av det til kompiser, og det er handy å ha om man ikke selv klarer å fylle vann på plastikkbeholder.

nothing more.
Nyttige linker for deg som henger her på Hellfragger.no:
Serverliste | Les klagemuren mens du spiser lunchen!
Forum:
Counter-Strike: Source forum | Nyheter fra Hellfragger | Hellfragger klanprat forum | Team Fortress 2 forum
Annet:
Server rank/stats | Office Only-tråden | CSS Hjelpetråden | Mumble (VOIP) Hjelp | Hva er Community Nanny?
Regler for:
Servere | Admins | Hellfragger Gather

Spoiler

Spoiler

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 481 Innlegg:
Integrert i kjøle/fryse skap er jo greit nok og tar lite plass da.
Cri is often imitated never duplicated

HeliX
Victrix Legion

Zen0x

Freelance Photographer

• Markedsføring
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 425 Innlegg:
Jeg og henne er lat.no så :p
cri74: Vel problemet da er at de er kjempedyre de skapene, ofte problemer med lekasje og forsikringselskap der etter. Pluss at fryseskapet er utrolig lite og elendig dimensjonert.

Men er som sagt denne her vi har sett litt på.
http://www.elkjop.no...itmaskin-ice12s

View Postredux, on 22 December 2011 - 01:03, said:

irriterer meg at infanterivåpnene ikke har lock-on , er så jevlig hardt å være sniper i dette spillet at man burde få lock på infs.

Sussidal

► press play on tape

• Rådsmedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9 000 Innlegg:
Vi har en isbitmaskin fra Wilfa, og kan bekrefte at man helt klart drikker mer vann da, isbiter = digg. Problemet er at den også krever jobb - tømme vann (det som IKKE renner der det skal), og påfylling, etc etc. Så det er liten tvil om at vi går for fryseskap med dispenser i døra når vi nå skal ta kjøkkenet. Problemer med lekkasje er tildels et eldre fenomen fordi skapene ikke var dimensjonert for trykket i norske rør (det var amerikanske modeller som gjerne hadde dette i starten), det har blitt bedre. Videre vil ingen rørlegger med respekt for seg selv legge opp til et slikt skap uten lekkasjesikring, tror kanskje det til og med er påbudt nå? Lekkasjesikring - gjerne varianten med magnetventil - er et must. Er enig i at frysedelen av side-by-side skapene er små og dårlig dimensjonert, så vi går for eget kjøleskap og fryseskap. Krever 30cm mer i bredden, men er en evig mye bedre løsning spesielt mtp. plass, samt at det er litt mer håndterlig med to skap vs. side-by-side som er svære og tunge.

Anyways - kjøp isbitmaskin, zaxo prøver seg med et valid point - men du kommer ikke til å gidde å styre med poser til slutt uansett :p

Gambler

kronisk sliten

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 159 Innlegg:
Jaja, da lå man I senga igjen da.....
http://sigs.enjin.com/sig-bf3/c777f1971dd83fd5.png

HW: SABERTOOTH 990FX / Bulldozer @ 4,9Ghz / Sapphire 7990 Devil / Corsair Vengeance 16GB / 850W PSU.

qed

pensjonert sjæf

• Styremedlem
  • 15 239 Innlegg:
omg jeg har savnet dere alle!
Posted Image

Gal Sektleder

Håpløs

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 005 Innlegg:
Forumet er tilbake, SIVILISASJON!
Support bacteria - they're the only culture some people have

To know death, Otto, you have to fuck life... in the gall bladder!

IQTus said:

virker som om alle vil gratulere henne i alle kanaler!

Finner mesteparten av musikksamlingen min listet opp her:
http&#58;//rateyourmusic.com/images/latest_acq/Sektleder.png

qed

pensjonert sjæf

• Styremedlem
  • 15 239 Innlegg:
fem timer til snute skal spille mot nestea i WCS AM :D
Posted Image

EagleEye91

Døkjøtt

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 808 Innlegg:
var det store problemer idag eller? :p
Not all those who wander are lost.

OptimusCrime

There's no brain in here

• Utviklingssjef
  • 10 988 Innlegg:
Har følt meg litt tom i hele dag. Deilig å komme inn igjen.
12:53 <@Fl0bB> du har så kult nick så jeg må si fra om slikt for å føle meg litt større
12:53 <@Fl0bB> har seriøst sitti å vært misunnelig på det nicket der i hele høst

FredsmeglarN

Peace Sells...But Who's Buying?

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 4 830 Innlegg:
Tilbake fra koma. Dont do such things :(

Multicyber

SinnaMulti

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 931 Innlegg:
Folkens, jeg trenger å få noe forklart her..!

Jeg er student, men jobber første lørdagen hver mnd på en miljøstasjon i 4,5 timer og skal få utbetalt 1200 kr for 2 mnd etter arbeidsmnd.

Jeg startet å jobbe i november, og har jobba frem til nå.

Jeg sjekket etter om jeg hadde fått lønna i januar og hadde ikke fått noe. klagde derfor til lønningssjefen og han sa det skulle ordnes så jeg fikk dobbelt i februar. Det skjedde ikke, så jeg ringte igjen og klagde og tok kontakt med øvre hold. Jeg fikk da utbetalt lønn for to mnd i mars, og det sto at det var for Januar og februar..

I april sjekket jeg kontoen etter lønning, og har da ikke fått for verken november eller desember eller mars.. Og etter MYE om og men, så fikk jeg ordnet så jeg fikk utbetalt for de tre mnd utenom lønningsdag, slik at vi startet ferskt og det skulle ikke oppstå mer problemer..

Så nå i mai sjekket jeg lønna, og der sto det at jeg hadde fått litt over 600 kr.. Altså halvparten av det jeg bør få.. Jeg tok deretter kontakt å etterlyste hvorfor jeg bare fikk halv lønn, og lønningssjefen skulle høre på kontoret.

Svaret var: " I følge "Pål" på lønningskontoret er alt nå korrekt. Siste lønn ble liten på grunn av fratrekk på et forskudd på kr 1200. Dersom spørsmål, ring pål."

Kan de trekke meg i lønn, fordi at DE ikke klarer å gjøre jobben sin, slik at de må gi meg lønna mi på en dag utenom lønningsdagen?

qed

pensjonert sjæf

• Styremedlem
  • 15 239 Innlegg:
Har du fått forskudd på lønnen så blir jo det resterende beløpet på lønningsdag mindre? Ser ikke hvordan de kan ha trukket deg i lønn, det virker som de mener du har fått det du skal ha men at du fikk noe av det for tidlig?
Posted Image

Arex_x

Fersking

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 129 Innlegg:
Det aller først du må gjøre (etter det nå er klart at de sender deg på rundtur), er å ta kontakt med din organisasjon.
De har folk som bare eeeeelsker å ta tak i slike ting. Vi bor jo i Norge. (Og ikke i usa.)

Tenk dere. Før arbeidsfolk organiserte seg , var det normen at arbeidskjøpere prøvde seg på slike sleipe triks.
Det var vanlig at arbeidsselgere sto med lua i handa.
'Twas England bade our wild geese go, that small nations might be free;
Their lonely graves are by Suvla's waves or the fringe of the great North Sea.
Oh, had they died by Pearse's side or fought with Cathal Brugha
Their graves we'd keep where the Fenians sleep, 'neath the shroud of the foggy dew

Multicyber

SinnaMulti

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 931 Innlegg:
Ja... Tok nettop en tlf og fikk tatt det opp. Det har vist vært "misforståelser" igjen.... Kommunearbeidere ftw!

OptimusCrime

There's no brain in here

• Utviklingssjef
  • 10 988 Innlegg:
At du gidder å jobbe der om det er så stress med lønningene. Virker som en gjeng sulliker.

Lakrisalen

Løytnant

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 1 706 Innlegg:
sikkert lett jobb. fortelle "noobs" hvilke container diverse ting skal i....
Posted Image

Multicyber

SinnaMulti

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 931 Innlegg:
Stemmer det, Lakrisalen :p Men til forskjell fra andre miljøstasjoner så hjelper vi til med å kaste ting ;)

Gal Sektleder

Håpløs

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 005 Innlegg:
Det er må du pushe på hver jævla dag for å få ordnet opp i. Lønningskluss som det der skal aldri forekomme så der prater du med sjefen din hver dag til du hører fra han "Alt er ordnet nå, du skal få på din neste lønn det du mangler".
Evt. ta kontakt med fagforening og få en representant fra dem til å ringe sjefer osv, ingenting ser verre ut i media enn at folk ikke får betalt for jobben de gjør :-)

IQTus said:

Lakrisalen

Løytnant

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 1 706 Innlegg:

View PostMulticyber, on 21 May 2013 - 18:15, said:

Stemmer det, Lakrisalen :p Men til forskjell fra andre miljøstasjoner så hjelper vi til med å kaste ting ;)

Kudos til dere.... jeg har aldri opplevd at man får hjelp til å kaste på miljøstasjoner..
Posted Image

qed

pensjonert sjæf

• Styremedlem
  • 15 239 Innlegg:
skjelt ut derimot!
Posted Image

Multicyber

SinnaMulti

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 931 Innlegg:
Kom til oppdal en tur, så skal dere få den beste servicen som er ;) (innen miljøstasjoner )

kom over dette på youtube:

Ekstremt spennende!!

Trippel_H

Sersjant

• Serveradmin
  • PipPip
  • 320 Innlegg:
Jeg jobber på en butikk i Bergen sentrum, og har narkomane innom hver eneste dag. Det spesielle var at idag kom tre av dem sammen, og alle var bra ute, for å si det sånn. Alle stjal, og med tre på jobb, ble det litt kaotisk. Da vi konfrontere dem med dette, tok to av karene det helt rolig, mens den tredje kvinnen tok beina fatt, og sprang av gårde. Lille meg løp etter, og fant henne utslitt 400-500 meter unna. Klarte å få henne med tilbake igjen til butikken, men hun nektet å bli med inn. Det betydde at jeg måtte sitte utenfor å være barnevakt for hun og en av karene. Greit nok det. Satt der og snakket sammen, og hørte på all sytingen som de hadde å gi meg. Plutselig la hun seg ned på bakken, og mannen kråp oppå. Nå ligger vi midt i en av Bergens travle sentrumsgater, og mannen satt i gang forspillet. Folk rundt begynte å filme og koste seg på deres bekostning, mens jeg satt der og tenkte bare "What the fuck?". Når mannen så begynte å dra ned buksen på kvinnen, fant jeg ut at dette her ikke gikk lengre. Sa til dem at "politistasjonen ligger femti metere nedi bakken, og jeg ville ikke tatt det så jævlig mye lengre nå." Utrolig nok satt det en stopper for showet, og de satt seg opp igjen.

Dette var vel egentlig poenget med historien, at de bare begynte å ha seg midt på gaten, men vi kan vel nevne at vi brukte over en og en halv time på saken, fikk assistanse av tre vekter og det ble utlevert tre politianmeldelser. Måtte mang en gang løpe etter kvinnen, som virket veldig giret på å komme seg til helvete vekk! I tilegg presterte hun å hive øl over hele kassedamen, fordi hun nektet å si unnskyld for å ha "tatt de for tyveri".

Så hvordan har deres aften vært?
00:25 - Monken: faen
00:25 - Monken: har ikke røyk eller cola
00:25 - Monken: eller snus!!
00:25 - Monken: nei vent
00:25 - Monken: har litt cola og noen snus igjen
00:25 - Monken: og finner sikkert røyk et sted
00:25 - Monken: :P

Gal Sektleder

Håpløs

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 005 Innlegg:
Hahah, jævla narkiser altså. Vi har den innom støtt og stadig der jeg jobber og, og følger man ikke med stapper de noe inn under genseren fort som faen. Busta en slik en selv engang, utrolig deilig følelse å kaste slike på hue og ræva ut.

Ellers ikveld har vært på utkikk etter savnet hund, og sitter nå og fråder over at "klarsynte" nå skal hjelpe med å finne hunden med sine "evner". Faen jeg hater slike grådige, utspekulerte mennesker som skal utnytte slike situasjoner hvor folk er desperate og rådville. Hadde det ikke vært for at tråden der helst nå skal brukes til all info om å finne hunden, så skulle jeg ha verbalt voldtatt henne og bedt henne om å lete med øya istedet for ræva :hitler:

IQTus said:

1 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere