Jeg jobber på en butikk i Bergen sentrum, og har narkomane innom hver eneste dag. Det spesielle var at idag kom tre av dem sammen, og alle var bra ute, for å si det sånn. Alle stjal, og med tre på jobb, ble det litt kaotisk. Da vi konfrontere dem med dette, tok to av karene det helt rolig, mens den tredje kvinnen tok beina fatt, og sprang av gårde. Lille meg løp etter, og fant henne utslitt 400-500 meter unna. Klarte å få henne med tilbake igjen til butikken, men hun nektet å bli med inn. Det betydde at jeg måtte sitte utenfor å være barnevakt for hun og en av karene. Greit nok det. Satt der og snakket sammen, og hørte på all sytingen som de hadde å gi meg. Plutselig la hun seg ned på bakken, og mannen kråp oppå. Nå ligger vi midt i en av Bergens travle sentrumsgater, og mannen satt i gang forspillet. Folk rundt begynte å filme og koste seg på deres bekostning, mens jeg satt der og tenkte bare "What the fuck?". Når mannen så begynte å dra ned buksen på kvinnen, fant jeg ut at dette her ikke gikk lengre. Sa til dem at "politistasjonen ligger femti metere nedi bakken, og jeg ville ikke tatt det så jævlig mye lengre nå." Utrolig nok satt det en stopper for showet, og de satt seg opp igjen.
Dette var vel egentlig poenget med historien, at de bare begynte å ha seg midt på gaten, men vi kan vel nevne at vi brukte over en og en halv time på saken, fikk assistanse av tre vekter og det ble utlevert tre politianmeldelser. Måtte mang en gang løpe etter kvinnen, som virket veldig giret på å komme seg til helvete vekk! I tilegg presterte hun å hive øl over hele kassedamen, fordi hun nektet å si unnskyld for å ha "tatt de for tyveri".
Så hvordan har deres aften vært?
00:25 - Monken: faen
00:25 - Monken: har ikke røyk eller cola
00:25 - Monken: eller snus!!
00:25 - Monken: nei vent
00:25 - Monken: har litt cola og noen snus igjen
00:25 - Monken: og finner sikkert røyk et sted
00:25 - Monken: :P