Gå til innhold

Battlefield 3 tråden

3798 replies to this topic

Vladskij

Løytnant

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 1 908 Innlegg:
Battlefield 3 @ Dagbladet

- Når det kommer til pc-versjonen av «Battlefield 3», tror jeg absolutt alle som spiller det vil bli slått i bakken. 

I det minuttet jeg leste denne artikkelen, gikk det opp for meg at jeg snart må bytte ut min 3 år gamle laptop med en stasjonær gamingrigg, for jeg gleder meg! Har savnet gaming (selvom clanspilling tar opp mye tid) helt siden BF2 døde ut, og jeg håper på at dette kan vekke nytt liv i Battlefield.no miljøet ;)
Ikke noe som helst snakk om consol i artikkelen, og det liker vi!

So bring the hype! Eventuelt diss EA, klarer de å ødelegge dette? Kjør diskusjon! :tafse:

Lygre

Forrykende fotballfanatiker

• Redaksjonen
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 7 247 Innlegg:
Du tror spillet kommer eksklusivt til PC? Og når tror du spillet kommer?

Edit: Ser han snakker om "PC-versjonen" av spillet, så det betyr at det også kommer til konsoll.
Postet bilde
Twitter: @Lygre

Ghad

Sobbing wreck

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 911 Innlegg:
Har null tro. BF3 kommer til å være nøyaktig like noobified consolespill som alle andre som kommer ut. PC-versjon er en ren bisetning.

Dokteur Kill

Oberstløytnant

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPip
  • 4 151 Innlegg:
Originalartikkelen som Dagbladet siterer kan tyde på at BF3 blir PC-eksklusiv, men formuleringen til Liliegren er litt vag.

Formuleringen "What the PC version is going to be, Battlefield 3 (...)" tyder på at han mener BF3 er den neste PC-tittelen i battlefield-franchiset. Men det kan være bare klønete sitering.

EDIT: Og de siterte Gaming union, hvor det står enda litt mer. Jeg tolker det i den retning at han ser Bad Company og til dels Heroes som konsoll-versjonene mens BF3 kan være PC-eksklusiv.
Postet bilde

Luremus

Conquest FTW!

• Klanmedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 781 Innlegg:
Enig med Dr.Kill
Dagbladet sin oversettelse er antagelig feil.
I orginalartikkelen ser det ut som han mener at BF3 er selve PC-versjonen i Battlefieldserien.

scenest skrev 20 August 2012 - 23:59:

Har selv spilt veldig mye på bf.no serverene igjennom bf1942,bf2 og bf3. Holdte også til på hellfragger når jeg spilte css.

Sitat

STEAM_0:1:5054741 - rx.scenest, Wallhack og norecoil

Vladskij

Løytnant

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 1 908 Innlegg:

Vis innleggLygre skrev 23 Feb 2010, 12:15:

Du tror spillet kommer eksklusivt til PC? Og når tror du spillet kommer?

Edit: Ser han snakker om "PC-versjonen" av spillet, så det betyr at det også kommer til konsoll.

Hvor ser du at jeg skriver at jeg tror spillet bare kommer til PC?
Og om det kommer til konsoll óg, så gjør ikke det noe. Battlefield serien (di orginale, 1942, BFV, BF2, BF2142, ikke BC osv) har alltid vært PC spill, så BF3 blir ikke noen konsollport til PC. Det blir heller motsatt.

Pazuzu

Mumletroll

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11 174 Innlegg:
Garantert ingen spill fra EA som blir eksklusivt til PC fremover.

Sånn ellers var jo dette bare en fyr som har jobbet for dice som sier at bf3 kommer til å bli kjempekult. ;)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
What we and Activision learned from MW2
about:me

Zaxo, on 27 September 2012 - 20:57, said:

Jeg skal se ferdig åndenes makt

Vladskij

Løytnant

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 1 908 Innlegg:
Pessimismen deres er til å bli syk av ;)

ShitHead_No

Nih!

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 191 Innlegg:
Bedre å bli positivt overrasket enn seriøst skuffet siden man har slukt all hype.
GfC - Gutta fra Calcutta

shit·head - n. Vulgar Slang
An inept, foolish, or mean, contemptible person.
simpleton, simple -- (a person lacking intelligence or common sense)
a stupid, unpleasant and unpopular person:
"That little shithead has screwed things up again."
c",)

Holycrap

pr0 SMG

• Redaksjonen
  • PipPipPip
  • 1 297 Innlegg:

Vis innleggShitHead_No skrev 23 Feb 2010, 13:41:

Bedre å bli positivt overrasket enn seriøst skuffet siden man har slukt all hype.
you said it
Postet bilde
Skribent - Battlefield.no
GAME CREW - SØRLANET
Colbæ og lapskauskunst er mine helter

ChoppaBaby

Combattesting Tester

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 739 Innlegg:

Vis innleggGhad skrev 23 Feb 2010, 12:21:

Har null tro. BF3 kommer til å være nøyaktig like noobified consolespill som alle andre som kommer ut. PC-versjon er en ren bisetning.

Er litt enig i Ghad sier her.
Synes det har har mange pc spill i den siste tiden som ser ut som " pure " konsoll spill.

Steiner

Slik går nu dagan

• Rådsmedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8 739 Innlegg:
Her må det litt positive vibrasjoner til ! ikke flere negative vibes ! ;)
Hermann Goering - ?Naturally the common people don't want war ... but after all, it is the leaders of a country who determine policy, and it is always a simple matter to drag the people along.... All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger.?
Hermann Wilhelm Goering - ?When I hear anyone talk of culture, I reach for my revolver.?

BFVETS trenger folk! Sjekk BFVETS

Postet bilde

Sombie

Frivillig

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 831 Innlegg:
Var det ikke sånn at Bad Company serien var laget for konsoll mens Battlefield(42/2142/2/3) var for PC?

Så har det kommet noen som er crossplatform også som jeg glemte...

BC2 kommer sikkert til PC slik at vi ikke skal glemme de mens de pusser på BF3 ekstra lenge så vi skal bli fornøyde ;)
Postet bilde

Dokteur Kill

Oberstløytnant

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPip
  • 4 151 Innlegg:
Bad Company er til konsoll, men å kalle det en konsollserie etter ett spill er kanskje å ta litt hardt i. BC2 virker som et rimelig lovende spill til PC. Det er en litt annen stil enn BF42/2/2142, men jeg synes faktisk det blir litt feil å kalle det konsollifisert. Det er et underholdende actionspill som på mange områder har mer til felles med TF2 enn BF2, men det utnytter PC-plattformen bra.

BF42, BF:V, BF2 og 2142 er rene PC-spill.
Postet bilde

Sombie

Frivillig

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 831 Innlegg:
Hehe...jo det ble litt feil der, det jeg mente var at Dice lagde BC serien med utgangspunkt i at det skulle være for konsoll.

Klager ikke over at BC2 kommer til PC mens vi venter på BF3 ;)
Postet bilde

Gwaihir

Sheep

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 918 Innlegg:
arghhh spøtt vrææl osv

Kan bare sette seg ned å lage en hitler tube video nå på bf3,,for så å se hvor mye av det som stemmer om 1-2 år..
http://img3.imageshack.us/img3/7051/logoooos.jpg

Ghad

Sobbing wreck

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 911 Innlegg:

Vis innleggDokteur Kill skrev 23 Feb 2010, 15:00:

Joda, men de er jo så gamle at de hører hjemme på vikingskipmuseet på frogner, MP FPS på konsoll begynte jo å ta av en stund etter at 2142 kom.

OptimusCrime

There's no brain in here

• Utviklingssjef
  • 10 989 Innlegg:
Har troa, men tror jeg venter med å uttale meg før vi får noen previews og sneak-peaks.
OptimusCrime .net - #5 mest besøkte profil!!1111111111
Hobbyansatt - Clanserver.no | IRC: #clanserver.no | www.clanserver.no
12:53 <@Fl0bB> du har så kult nick så jeg må si fra om slikt for å føle meg litt større
12:53 <@Fl0bB> har seriøst sitti å vært misunnelig på det nicket der i hele høst

ChoppaBaby

Combattesting Tester

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 739 Innlegg:

Vis innleggSteiner skrev 23 Feb 2010, 14:51:

Her må det litt positive vibrasjoner til ! ikke flere negative vibes ! :tafse:
hehe nice. ja vi får vel være postive da ;)

Ketle

Superdupermedlem

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 4 290 Innlegg:
De startet garantert uviklingen av BF3 før BF2 ble sluppet og tilbake i gamle dager så var det PC som var kongen. Derfor er i hvert fall utgangspunktet at BF3 ble utviklet for PC.

Nå er salget på konsoll alt for stort til at de har råd til å lage en PC exclusive. Nå sier han PC utgaven og ikke PC spillet, så det blir nok et multi. Det vi kan håpe på er at de porter til konsoll og ikke omvendt - og at BF3 derfor blir svært heftig på PC.
Postet bilde

Roaa

Korporal

• Serveradmin
  • PipPip
  • 221 Innlegg:
Hvis dette skal "blow people away" syntes jeg at det bør være noe dramatisk. Da snakker vi åpen verden som WOW hvor du velger side, trener, gjør missions osv (ja, rett og slett en sinnssyk tanke som likevel kan være fiasko men også veldig bra).

qed

pensjonert sjæf

• Styremedlem
  • 15 239 Innlegg:
bc2 ;)
Posted Image

rglaf

Four-Kings

• Klanmedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 4 192 Innlegg:

Vis innleggGhad skrev 23 Feb 2010, 15:33:

Vis innleggDokteur Kill skrev 23 Feb 2010, 15:00:

Joda, men de er jo så gamle at de hører hjemme på vikingskipmuseet på frogner, MP FPS på konsoll begynte jo å ta av en stund etter at 2142 kom.
Vikingskipmuseet ligger på Bygdøy btw!

Men ja, det vil overraske meg noe HELT USANNSYNLIG om dette blir et PC-only-spill som faktisk duger. Jeg tror det ikke før jeg får se det.

Ghad

Sobbing wreck

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 911 Innlegg:
Lol, syntes det hørtes litt feil ut tbh.

tykjen

Fenrik

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 891 Innlegg:
Ska det blowe meg away må det bli 128vs128 og helt sinnsyke svære maps.
Postet bilde

Bio

Løytnant

• Klanmedlem
  • PipPipPip
  • 1 032 Innlegg:
da gidder jeg hvertfall ikke å spille det blir jo ikke særlig klanvennlig da!
Trønderbataljonen
Milorg
Linge
Team-Norway.bf
rizla
illuminator
Codeseven
Team9
Team-Norway.bf2

CoNker_iT

So easy

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 487 Innlegg:
Jojo, 4on4 på et monstermap, hadde jo vært skikkelig kos.
- :)

PASTOR

Feltprest

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 535 Innlegg:
ohh teh horror...

Blir multi platform dette ja. Dvs. spillet blir nerfa ned noe vannvittig. Triste greier dette.
Victoria Concordia Crescit
http://www.youtube.com/user/NORGOONER

Min nye gaming rig

CoNker_iT

So easy

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 487 Innlegg:
Synd!
- :)

woo

Sersjant

• Klanmedlem
  • PipPip
  • 363 Innlegg:
Selv om BC2 hovedsakelig var tilpasset etter konsoller, var jo spillet likevel utrolig bra.

Så da gleder jeg meg til å se hva EA kan få til ved å utvikle BF3 målrettet mot PC.

rekelake

Øltørst

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 762 Innlegg:
Muligens gode nyheter for oss som spiller PC.

Sitat

Firstly, you must understand Bad Company 2 was never a "true" Battlefield game, so it's not fair to assume this is the direction DICE will be heading in, at least on PC. Series associate producer Barrie Tingle has said, "Battlefield Bad Company 2 is NOT a sequel to Battlefield 2 or 2142; it is a sequel to Battlefield Bad Company

Sitat

"For Battlefield it's bandwidth; we are bandwidth capped on the consoles. For PC, I'd like to get back to big scale 64 player."

Sitat

Perhaps PC players will get their own maps, or maybe console maps will be based on the PC maps but scaled down considerably -- both seem like entirely plausible scenarios.

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • 16 052 Innlegg:
Er jo bare gjetninger det der da. Ja BC2 var ikke en oppfølger til BF serien, det vet alle. Men det er en ny retning fra EA hvor dem satser på konsollmarkedet.

Det vi VET om Battlefield 3 er at det er multiplattform. Det vil komme til PS3 og Xbox360. Så hvis quoten øverst der stemmer så vil vi få samme problemene i Battlefield 3 hvis dem må skalere i forhold til konsollene.

rekelake

Øltørst

• Serveradmin
  • PipPipPip
  • 1 762 Innlegg:
Slik jeg forsto det så ønsker DICE å lage spillet mer etter BF2-malen og heller tilpasse til konsoll utifra det og ikke tilpasset til PC med grunnlag i et konsollspill. Er klar over at det ikke er noen offisielle uttalelser der, men det gir ihvertfall litt innsikt i hvordan noen av gutta tenker og hva de ønsker at spillet skal være.

CampyCamper

Bang Bang Skeet Skeet Ni**a

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 359 Innlegg:
diverse info i denne linken

http://www.neoseeker.com/news/14494-battle...-for-pc-gamers/

btw skal bf.no fikse seg med noen beta keys?
Postet bilde

Spoiler

Heradon

Prime|Minister

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 1 750 Innlegg:

Vis innleggPews skrev 23 Aug 2010, 11:27:

Muligens gode nyheter for oss som spiller PC.

Sitat

Firstly, you must understand Bad Company 2 was never a "true" Battlefield game, so it's not fair to assume this is the direction DICE will be heading in, at least on PC. Series associate producer Barrie Tingle has said, "Battlefield Bad Company 2 is NOT a sequel to Battlefield 2 or 2142; it is a sequel to Battlefield Bad Company

Sitat

"For Battlefield it's bandwidth; we are bandwidth capped on the consoles. For PC, I'd like to get back to big scale 64 player."

Sitat

Perhaps PC players will get their own maps, or maybe console maps will be based on the PC maps but scaled down considerably -- both seem like entirely plausible scenarios.
Håper virkelig de utnytter kreftene PC'n. Får jo faen meg klaus av å spille BC2: Vietnam... Drittsmå maps.
Tidligere medlem av -CN- Commando Nord og [IC] Iron Cross Nick var -CN-/[IC] Hitman/Psycho/Phantom
- Medlem av Prime Battlefield 3.

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 616 Innlegg:
Så lenge de dropper Frostbite motoren, og går tilbake til 32v32(64vs64 :)) har jeg trua på dette.

OptimusCrime

There's no brain in here

• Utviklingssjef
  • 10 989 Innlegg:
Har vi egentlig fått noe mer info ang dette spillet? Hitboxene MÅ være bedre i dette spillet, ja. Men jeg tror folk har blitt mye mer kritiske til akkurat det nå i senere tid, så de blir tvunget til å optimalisere det så mye som mulig ved slipp.
12:53 <@Fl0bB> du har så kult nick så jeg må si fra om slikt for å føle meg litt større
12:53 <@Fl0bB> har seriøst sitti å vært misunnelig på det nicket der i hele høst

Gwaihir

Sheep

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 918 Innlegg:
BF3 blir vel aldri bra om vi fortsetter å kjøpe det rælet dem lager i mellomtia.. setter jo null press på dem.

ninjabloo

Provokatør og kjekkas

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 292 Innlegg:
Heh, bc2 er jo bedre enn alt annet av skytespill som gies ut om dagen. Dersom vi ikke kjøper det, så vil de bare gjøre spillene enda mer like modern warfare i håp om å selge mer.
Postet bilde

CampyCamper

Bang Bang Skeet Skeet Ni**a

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 359 Innlegg:
Eller saa kan vi bare spille sc2
Postet bilde

Spoiler

ninjabloo

Provokatør og kjekkas

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 292 Innlegg:
Tru dat
Postet bilde

Dieorlingaz

r.i.p battle.no

• Medlem
  • PipPip
  • 162 Innlegg:
frykter vel heller at EA skal presse DICE til å gi ut BF3 før det er ferdig. Det er vel det mest sannsynlige og grunnen til de fleste bugs i startfasen etter release av et spill.
Postet bilde

Hauger

HMKG

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 321 Innlegg:
Har ingen store håp, eller, har faktisk ikke noe håp i det hele tatt. Skal ikke gidde følge med eller bry/glede meg til BF3 kommer. Det får bare slippes og være bra eller dårlig. Da har jeg iaf muligheten til å bli positivt overrasket.
Posted Image

Spill tråder
Brink
Fallout 3
Rage
MineCraft

Gwaihir

Sheep

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 918 Innlegg:
Battlefield 3 will launch in the final six months of 2011

Bigiz

Hvem Hva Hvor?

• Klanmedlem
  • PipPipPip
  • 908 Innlegg:
Snyyyyda
Posted Image
DO YOU EVEN LIFT BRO?

OptimusCrime

There's no brain in here

• Utviklingssjef
  • 10 989 Innlegg:

Vis innleggGwaihir skrev 9 Jan 2011, 01:05:

Battlefield 3 will launch in the final six months of 2011
Da må vi jo få se noe snart da, ffs!

Curver

Battlefield :D

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 729 Innlegg:
Tror jeg må samle inn penga til den nye dataen litt rimelig fort! tviler sterkt at denne stasjonære fra elkiip ( :) ) klarer bf 3, når den såvidt, og jeg gjentar SÅVIDT klarer bf 2142 (klarte bare å starte BF BC 2 betaen, ikke å gå inn på en server...) Blir litt lite penger for en stund nå da, så lenge jeg må ha ny mobil også...
Postet bilde

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 616 Innlegg:
March Cover Revealed: Battlefield 3

Postet bilde

qed

pensjonert sjæf

• Styremedlem
  • 15 239 Innlegg:

Vis innleggbloo skrev 24 Dec 2010, 23:57:

Heh, bc2 er jo bedre enn alt annet av skytespill som gies ut om dagen. Dersom vi ikke kjøper det, så vil de bare gjøre spillene enda mer like modern warfare i håp om å selge mer.
qft

teaservideoen som kom i dag ga lite men.. kommer i allefall med fly, så da er det begrenset hvor små mapsa kan bli.
Posted Image

JAMCats

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 33 Innlegg:
Battlefield 3 ships Fall 2011 -- includes jets, prone, and 64 player multiplayer!
Postet bilde

2 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 2 gjester, 0 skjulte brukere