Borderlands er et FPS-RPG-spill med coop-mulighet for opptil 4 spillere. Du kan velge å spille som en av fire forskjellige karakterer, som "vault hunter" i en ganske stor sci-fi-western verden ved navn Pandora. Ble lansert på PC 29. oktober.
# Titusenvis av forskjellige våpen (selv om det stort sett er varianter innenfor noen klassiske våpentyper: Rifle, SMG, pistol, hagle, sniper osv.)
# Tonnevis med utstyr som gir deg forskjellige fancy egenskaper (shields, class mods, grenade mods osv)
# Mulighet for å endre din egen karakter etterhvert som du går opp i level, ved å forbedre forskjellige skills. Du kan også endre litt farger på klærne og håret.
# Fire forskjellige karakterer med hver sin spesialitet (kort fortalt: Assasin/elementalist, healer/support, tank/closecombat-dude, og sniper-dude.)
# En ganske svær verden og ganske mange quests
Fikk ganske god score på reviews (8.8 hos IGN bl.a.).
----
Kommentarer:
Runna dette spillet for noen timer siden, og sitter igjen med litt blandede følelser.
- Først og fremst synes jeg spillet var for kort. Trodde det skulle begynne å bli skikkelig fett å spille, da THE END og credits kom opp på skjermen (litt satt på spissen). Kan f.eks. ikke sammenliknes med TES:Oblivion når det kommer til størrelse, verken antall timer man kan bruke på spillet eller muligheter.
- På den andre siden er det veldig morsomt med FPS-RPG-coop. Fiendene blir tøffere jo fler som er i spillet, så man må samarbeide for å overleve.
- Det er abnormt mange våpen, men det er som nevnt stort sett variasjoner over de samme greiene. Med andre ord ikke noe revolusjonerende bare fordi de har laget en AI som genererer random våpen.
- AI-en (til fiendene) er helt OK, er ikke noe problemer med den, men heller ikke sånn at du blir overraska over hvor avanserte taktikker de bruker mot deg.
- Fiendene kommer i et antall forskjellige typer som kan telles på en hånd eller to. Kunne vært litt mer variasjon imo.
Bossene er stort sett ganske lette, og ikke minst simple. De er for det meste vanlige fiender som har mer hp og et fancy våpen, samt noen medhjelpere. Ikke noe IQ-test hvordan man skal drepe bossen, er rett og slett bare å sikte og skyte.
- Når du møter en motstander med mye HP (som en boss), blir det gjerne sånn at du står og sprayer magasin på magasin inn i trynet hans mens HPen går sakte nedover. Ikke veldig interessant egentlig.
- Det finnes ett kjøretøy, og det er en spenstig futuristisk buggy-greie med takmontert rocketlauncher eller MG (MGen er håpløst dårlig) og etterbrenner (etterbrennern er IKKE takmontert, nei).
Min konklusjon er ihvertfall at hvis du har noen å spille med (helst 3 andre), så er dette en god mulighet til å få noen morsomme timer med skyting og looting sammen.
Spiller du alene, dropp det. Spill heller Oblivion, Zelda eller noe.
(Til info spilte jeg dette på PC (windows), lav grafikk, med Lilith (altså Siren, eller assasin-something ettellerannet). Var på lvl 35 når jeg slo siste boss.)
Les mer her: http://borderlands.w...orderlands_Wiki
Og her: http://www.borderlandsthegame.com/

Logg inn
Registrer deg

Opp