Gå til innhold

Borderlands

22 replies to this topic

lexmyr

(ò(Ò,(ò,Ó),Ó)ó)

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 1 816 Innlegg:
Postet bilde

Borderlands er et FPS-RPG-spill med coop-mulighet for opptil 4 spillere. Du kan velge å spille som en av fire forskjellige karakterer, som "vault hunter" i en ganske stor sci-fi-western verden ved navn Pandora. Ble lansert på PC 29. oktober.

# Titusenvis av forskjellige våpen (selv om det stort sett er varianter innenfor noen klassiske våpentyper: Rifle, SMG, pistol, hagle, sniper osv.)
# Tonnevis med utstyr som gir deg forskjellige fancy egenskaper (shields, class mods, grenade mods osv)
# Mulighet for å endre din egen karakter etterhvert som du går opp i level, ved å forbedre forskjellige skills. Du kan også endre litt farger på klærne og håret.
# Fire forskjellige karakterer med hver sin spesialitet (kort fortalt: Assasin/elementalist, healer/support, tank/closecombat-dude, og sniper-dude.)
# En ganske svær verden og ganske mange quests

Fikk ganske god score på reviews (8.8 hos IGN bl.a.).

----

Kommentarer:
Runna dette spillet for noen timer siden, og sitter igjen med litt blandede følelser.
- Først og fremst synes jeg spillet var for kort. Trodde det skulle begynne å bli skikkelig fett å spille, da THE END og credits kom opp på skjermen (litt satt på spissen). Kan f.eks. ikke sammenliknes med TES:Oblivion når det kommer til størrelse, verken antall timer man kan bruke på spillet eller muligheter.
- På den andre siden er det veldig morsomt med FPS-RPG-coop. Fiendene blir tøffere jo fler som er i spillet, så man må samarbeide for å overleve.
- Det er abnormt mange våpen, men det er som nevnt stort sett variasjoner over de samme greiene. Med andre ord ikke noe revolusjonerende bare fordi de har laget en AI som genererer random våpen.
- AI-en (til fiendene) er helt OK, er ikke noe problemer med den, men heller ikke sånn at du blir overraska over hvor avanserte taktikker de bruker mot deg.
- Fiendene kommer i et antall forskjellige typer som kan telles på en hånd eller to. Kunne vært litt mer variasjon imo.
Bossene er stort sett ganske lette, og ikke minst simple. De er for det meste vanlige fiender som har mer hp og et fancy våpen, samt noen medhjelpere. Ikke noe IQ-test hvordan man skal drepe bossen, er rett og slett bare å sikte og skyte.
- Når du møter en motstander med mye HP (som en boss), blir det gjerne sånn at du står og sprayer magasin på magasin inn i trynet hans mens HPen går sakte nedover. Ikke veldig interessant egentlig.
- Det finnes ett kjøretøy, og det er en spenstig futuristisk buggy-greie med takmontert rocketlauncher eller MG (MGen er håpløst dårlig) og etterbrenner (etterbrennern er IKKE takmontert, nei).

Min konklusjon er ihvertfall at hvis du har noen å spille med (helst 3 andre), så er dette en god mulighet til å få noen morsomme timer med skyting og looting sammen.
Spiller du alene, dropp det. Spill heller Oblivion, Zelda eller noe.

(Til info spilte jeg dette på PC (windows), lav grafikk, med Lilith (altså Siren, eller assasin-something ettellerannet). Var på lvl 35 når jeg slo siste boss.)

Les mer her: http://borderlands.w...orderlands_Wiki
Og her: http://www.borderlandsthegame.com/

Postet bilde

Velkator

Fenrik

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 524 Innlegg:
Sitter i grunn med samme følelse, men jeg har ikke runda det enda. Spiller det med en kamerat når vi har mulighet(ikke mange timene i uka). Og vi har det ganske morro vi. Men det tar liksom aldri heeeeelt av.
Ganske ensformig landskap, mye av de samme monstrene og ja....
Mulig jeg hadde litt for mye forventninger av spillet, men det var ikke mye altså. :)

Må definitivt nytes med flere spillere.
Jeg kommer nok til å spille videre. Men å gå igjennom spillet flere ganger tror jeg kan glemme.

Ble mye dårlig kritikk her nå. Må jo nevne at jeg har det ganske morro når jeg spiller.
SWTOR: Velkator, 50 Sith Pureblood Marauder (Port Nowhere) <Legion>
EQ1: Argolas, 85 Wood Elf Ranger (Bristlebane) <Jaggedpine Defender>
VG: Natahlvin, 45 Varanthari Ranger (Seradon) <Seraphim>
SWG: Osarian, Elder Jedi (Bloodfin) RIP

Cromsen

Snus-snaser

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 598 Innlegg:
Spoiler

We were in the Atacama Desert where there is no life at all, not even on a celular level. Richard Hammond was the smallest living organism for miles.
-Jeremy Clarkson

lexmyr

(ò(Ò,(ò,Ó),Ó)ó)

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPip
  • 1 816 Innlegg:

Vis innlegg_Crom_ skrev 18 Nov 2009, 14:57:

Spoiler

Spoiler

Endgame spoiler

Mentalpro

oneshottarn

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 821 Innlegg:
Spoiled the fun. :D

Crazy_Man

I wanna blow somthing up

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 207 Innlegg:
er jo en grunn til at man har spoilere...
holder på med andre playthrough nå
The blaster virus makes your pc EXPLODE!

Pazuzu

Mumletroll

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11 174 Innlegg:
Herregud så hektet jeg er på dette spillet. Digger å kunne kombinere SP/COOP, digger måten de har fått både rollespill og fps, absolutt hater at alle questitems jeg får suger og er fullstendig hekta.

Driver fortsatt på med første playthrough, men mistenker at jeg snart er gjennom. Merker også godt at vanskelighetsgraden konstant går i bølgedaler og er ekstremt itemavhengig, men har klart meg rimelig langt uten noe særlig med itemhunting. Gidder stort sett kun å itemhunte på steder hvor jeg fortsatt får grei xp for kills, og maks et par runder før jeg fortsetter videre. New haven virker jo som et naturlig pit stop, men er for kjedelig å bli værende der kun for å finne items.

Noen som har testet pvp? Der mistenker jeg at spillet er fullstendig ubalansert. Som SP/COOP er det derimot verdt sine bits i gull!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
What we and Activision learned from MW2
about:me

Zaxo, on 27 September 2012 - 20:57, said:

Jeg skal se ferdig åndenes makt

Crazy_Man

I wanna blow somthing up

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 207 Innlegg:
pvp er bare noe tull, enten så vinner den ene eller så vinner den andre.

typ: hvis man bruker den hagla som dytter vekk motstanderen så flyr han jo til langtvekkistan
The blaster virus makes your pc EXPLODE!

Pazuzu

Mumletroll

• Styremedlem
  • 11 174 Innlegg:
Er på playthrough 2 nå, rundt halvveis til siste boss. Har allerede blitt level 50, og har maksimum med penger. Loot har med andre ord blitt litt kjedelig, da jeg nå kun titter kjapt over for å se om det er noe bedre enn det jeg har (og det er det aldri) og jeg bryr meg jo ikke om xp når jeg ikke kan levle mer. Føler egentlig at man burde kunne levlet litt mer i spillet.

Planen er altså å rushe seg gjennom playthrough 2 og kun ta de quests jeg må ta for å komme videre, og så heller ta resten etterpå når alle monstre har blitt level 50 baddies. Tenker det blir litt mer utfordrende igjen da. Håper derimot at det kommer noe mer content til spillet snart, det er noe jeg gledelig betaler for.

Akkurat nå er sniperen min så fullstendig OP som det går an å bli, trenger fiender som faktisk yter motstand.

Skal spille opp sirenen etterpå, men har hørt at hun ender opp enda mer OP, så er spent på hvordan det kommer til å bli.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

sadolf

Too pooped to Pope

• Supermedlem
  • 11 713 Innlegg:
Sniper er IMBA - Er lvl 36 og fjaser fremdeles rundt med lvl 22 snipern min - mørk orange Volcano et eller annet som har 4x pyro og er jævlig morsom som får stakkarer til å brenne opp. Duell var kjedelig, første skudd vinner.

Gunslinger var kult, men med visse typer våpen brenner du gjennom flere hundre skudd på et par minutter når diverse "buffs" slår inn (vanligvis etter å ha drept et eller annet).

Mer content - ja!
-= Sadolf - din beste (u)venn! // Steam profil \\ Battlefield profil =-

Pazuzu

Mumletroll

• Styremedlem
  • 11 174 Innlegg:
Ja, det eneste man ikke bruker Volcano på er ildmonstre, alt annet går jo ned for telling etter et skudd eller to. Noe som for min del nesten gjør den mindre moro å bruke, da jeg ikke lenger trenger å sikte inn hodeskudd.

Ser derfor frem til fiender med høyt nok level til å tåle en trøkk.

Samtidig ser jeg at det helt klart er et skeivt forhold mellom skade på våpen og skjold. Hadde jeg skutt meg selv ville det blitt instakill selv med en fjerdedels skade...

sadolf

Too pooped to Pope

• Supermedlem
  • 11 713 Innlegg:
Ja, løper rundt med pistol/revolver nå på Playthru 2. Jævlig gøy, men skulle gjerne hatt en classmod med ammo regen (slik jeg hadde til sniper ammo). Den pistolen 9-toe mister har jo en avsindig skuddtakt, med gunslinger mod og diverse talenter blir det helt absurd!

Men faktisk er det en del mobs som tåler både 2-3 hodeskudd fra min Volcano "450" nå. Gjerne "badass" og den slags.

Pazuzu

Mumletroll

• Styremedlem
  • 11 174 Innlegg:
Joda, når de er badass så tåler de det. Med med volcano føler jeg at det gir mer uttelling å gå for en serie kjappe treff i torso på de (så jeg kan skyte så fort som mulig uten å bomme) siden elementalskaden da uansett er stor nok til at de blir borte på kort tid.

Har forresten også fått meg en pistol som er mitt nye favorittvåpen. Ikke noen av spesialvåpnene man finner, men en vanlig pistol hvis eneste spesielle egenskaper er å skyte fem skudd om gangen i burst, samt ha 70% recoil reduction, slik at jeg kun trenger å peke og klikke. Den gjør ikke egentlig mye skade, men med fem treff per klikk så faller det meste øyeblikkelig. Den er rett og slett helt rå.

Synes forresten vi skal spille co-op så fort jeg er tilbake i min egen leilighet og har nett.

sadolf

Too pooped to Pope

• Supermedlem
  • 11 713 Innlegg:
Hadde en revolver som skjøt 6 eller 7 skudd pr gang. Men både den og min Volcano sniper er litt for lavt levlet (fikk dem litt for tidlig?) til at de duger på PT#2. Men, jeg har lest om at det finnes en sniper som heter "The Jakobs Skullmasher" som skyter 6 skudd samtidig.

Sitat

The Jakobs Skullmasher is a randomly generated repeating sniper rifle that shoots 6 bullets at once, like a shotgun. Also like a shotgun, these 6-bullet shots only use one from your ammo. Being a sniper rifle, it has a great accuracy, so the spread is extremely tight. Thus, if one can aim correctly, a critical hit can hit for upwards of 20000 damage. If found at higher levels (i.e. after beating 2nd play through) it tends to do upwards of 1000 damage on body shots.

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 609 Innlegg:
bømp.

Kjøpte meg Borderlands i dag til PC, har det til Xbox også men er greit å ha til pc også..
Fikk med en ekstra "kode" til game of the year edition, altså de nedlastingspakkene som er ute.

Noen som vil ha?
Gir ikke til en som har lagt det på hylla for måneder siden..men er du tøsen nok, skal det nok ordne seg :innocent:

Caliente

Caliente

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 651 Innlegg:
Det funker nok ikke slik Daniel-, de DLCene er bundet til din bruker om du kjøpte de på steam. Retail er jeg usikker, men tror ikke du kan gi de bort dessverre.
Men de er jo skitbra alle sammen, så spill de og kos deg! :innocent:
Snart kan vi endelig ranke til 69 og! For ett herlig spill :thumbsup:

Postet bilde

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 609 Innlegg:
bømp.

Noen som fortsatt spiller dette?
Har ikke spilt på en stund, men frister å begynne igjen(PC), noen som er med?

Lurer også på om det kommer mer nedlastbart innhold, noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

stjernegris

Stjernegris

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 677 Innlegg:
Det finnes vel tre expansions du kan kjøpe? Jeg spiller av og til fortsatt, dog på PS3. Har gått gjennom PT2, så nå loker jeg bare rundt og skyter litt før jeg slår av igjen. Jeg gikk gjennom det sammen med lillebroren min, han va Soldier og jeg var Sniper. Funka meget bra!

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 609 Innlegg:
Nice

Per dags dato er det 4 stk.

The Zombie Island of Dr. Ned
Mad Moxxi's Underdome Riot
The Secret Armory of General Knoxx
Claptrap's New Robot Revolution

Leste et sted at det kanskje skulle komme en til, men ser dårlig ut gitt.

stjernegris

Stjernegris

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 677 Innlegg:
Ta å sjekk det litt ut før du evt. kjøper en av dem. Har hørt at det er veldig stor forskjell på dem kvalitetsmessig.

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 478 Innlegg:
Begynt å spille gjennom Borderlands 1 igjen, for snart er toern her :)

Cri is often imitated never duplicated

HeliX
Victrix Legion

cri74

lifesaver

• Styremedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 478 Innlegg:

Cri is often imitated never duplicated

HeliX
Victrix Legion

Pazuzu

Mumletroll

• Styremedlem
  • 11 174 Innlegg:
Kan noen finne meg en absolutt bekreftelse på at BL2 ikke blir å bruke GameSpy? Jeg ser de har hintet kraftig til dette, men inntil jeg ser en offisiell uttalelse om at de ikke skal bruke GameSpy så nekter jeg å kjøpe spillet.

1 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere