149 replies to this topic
Skrevet 21 May 2009 - 12:58
mine 3-4cents:
-flytte til osloområdet, lettere tilgjengelig for alle uansett bosted(gardermoen, oslo-S)
-utvide fra 2dager til 3/4, blir lang tur for lite tafs med kun 2dagers varihet.
-kjøre minicompo`s med påmeldingsavgift hvis økonomien ikke strekker til, f.eks 50kr pr.hue @ trackmania e.l. kosespill
-skikkelig dårlig internett sånn at alle må spille versus hverandre @ LAN eller henge og prate pga. WoW ikke funker, hehe! tvangssosialisering.
-godt og billig mat-tilbud. f.eks kjøre poll på hva folk vil ha å spise og bestille opp masse av det.
-godt infosystem!!! god kommunikasjonsflyt = win i alle compoer. Dette failer nesten alle LAN på.
-masse IRL aktiviteter!! koselige ting, brettspill//GH:WT band//snøballkrig//aking?
-flytte til osloområdet, lettere tilgjengelig for alle uansett bosted(gardermoen, oslo-S)
-utvide fra 2dager til 3/4, blir lang tur for lite tafs med kun 2dagers varihet.
-kjøre minicompo`s med påmeldingsavgift hvis økonomien ikke strekker til, f.eks 50kr pr.hue @ trackmania e.l. kosespill
-skikkelig dårlig internett sånn at alle må spille versus hverandre @ LAN eller henge og prate pga. WoW ikke funker, hehe! tvangssosialisering.
-godt og billig mat-tilbud. f.eks kjøre poll på hva folk vil ha å spise og bestille opp masse av det.
-godt infosystem!!! god kommunikasjonsflyt = win i alle compoer. Dette failer nesten alle LAN på.
-masse IRL aktiviteter!! koselige ting, brettspill//GH:WT band//snøballkrig//aking?
Skrevet 21 May 2009 - 13:24
PuNky skrev 21 May 2009, 13:58:
masse gode forslag
Skrevet 21 May 2009 - 13:28
nonBYOC (LANet har PCer til compoene)
Gjør det utrolig mye lettere for folk. En stor grunn til at folk ikke gidder å dra på lan er alt styret med å drasse med seg PCer på kryss og tvers av landet. med nonbyoc kan folk bare slenge tastatur, mus og headset i en pose så har de det de trenger (til compoene ihvertfall).
Dette skaper også et bedre sosialt miljø vil jeg tro. Når folk ikke spiller må de finne på andre ting (sett at de ikke sitter og nerder på en laptop).
Gjør det utrolig mye lettere for folk. En stor grunn til at folk ikke gidder å dra på lan er alt styret med å drasse med seg PCer på kryss og tvers av landet. med nonbyoc kan folk bare slenge tastatur, mus og headset i en pose så har de det de trenger (til compoene ihvertfall).
Dette skaper også et bedre sosialt miljø vil jeg tro. Når folk ikke spiller må de finne på andre ting (sett at de ikke sitter og nerder på en laptop).
Skrevet 21 May 2009 - 13:50
vist dette skal bli eit ekte gaming lan så må det vera:
STRENGT forbudt å ha med seg høytalere?
Ikkje ha andre små compoer under css compoen
Finale og playoffs pc`er(ikkje lov å bruke sin egen config, og kun bruke options,ikkje lov å bruke console uten om å stille rates/crosshair
vise finalen og playoffs på storskjerm
frukost mat og natt mat!
Hellfragger kan arangere ein felles middag på alle som er komt til playoffs?(dei betaler selv men hellfragger skaffer bord osv)
Plass å såve?
folk som ser på må sitte minimum 3 meter unna
GOD PLASS til mus,tastatur skjerm og god plass bak deg.
tja skal komme med mer;)
STRENGT forbudt å ha med seg høytalere?
Ikkje ha andre små compoer under css compoen
Finale og playoffs pc`er(ikkje lov å bruke sin egen config, og kun bruke options,ikkje lov å bruke console uten om å stille rates/crosshair
vise finalen og playoffs på storskjerm
frukost mat og natt mat!
Hellfragger kan arangere ein felles middag på alle som er komt til playoffs?(dei betaler selv men hellfragger skaffer bord osv)
Plass å såve?
folk som ser på må sitte minimum 3 meter unna
GOD PLASS til mus,tastatur skjerm og god plass bak deg.
tja skal komme med mer;)
Skrevet 21 May 2009 - 13:55
-Kjøre på med shoutcast!
-Ha intervjuer på LANet, både individuelle og med lag, teampics osv..
-Prøve ha litt kontroll på lydsystem på lanet, siden spillern står i sentrum, unngå en "loud&proud" stand
-Prøv å stille med en QPAD stand med aim compo, var en stor slager for på TG og BYlan
-En chillsted, hvor gamere kan sitte vekk fra dataene i en kosekrok/putepalass og bare chille og snakke med hverandre, noe som jeg har savnet stort på forskjellige lans (hadde noe lignende på TG hvor de hadde guitar hero+sjakkbrett og stor sofakrok)
-Eventuell spectatorspot hvor folk kan sitte ned og se på de beste kampene som blir spilt, 10 skjermer, en for hver spiller og man kan specce slik man slepper å sta bak et lag, og eventuelt forstyrre de.
-Utvide selve lanet til 3 dager
-Ha intervjuer på LANet, både individuelle og med lag, teampics osv..
-Prøve ha litt kontroll på lydsystem på lanet, siden spillern står i sentrum, unngå en "loud&proud" stand
-Prøv å stille med en QPAD stand med aim compo, var en stor slager for på TG og BYlan
-En chillsted, hvor gamere kan sitte vekk fra dataene i en kosekrok/putepalass og bare chille og snakke med hverandre, noe som jeg har savnet stort på forskjellige lans (hadde noe lignende på TG hvor de hadde guitar hero+sjakkbrett og stor sofakrok)
-Eventuell spectatorspot hvor folk kan sitte ned og se på de beste kampene som blir spilt, 10 skjermer, en for hver spiller og man kan specce slik man slepper å sta bak et lag, og eventuelt forstyrre de.
-Utvide selve lanet til 3 dager
Skrevet 21 May 2009 - 14:22
Skrevet 21 May 2009 - 14:24
Når jeg tenker et bra lan spissielt gaming så tenker jeg følgende
- God og sunn mat til morgen og kvelds.
- Gode sove muligheter i stille rom
- Et crew som vet hva de gjør og tar alle henvendelser seriøst
- God dekning av lanet med form for reportere, tv crew, kommentatorer til de forskjellige spillene.
- Stabilt netverk
- Lavt støynivå
- Be fjortisser oppføre seg.
- Stor scene med finale compoer
- Chillout plass
- IRL underholding, tenker på stands, auditorium greier
- INFO på storskjerm om hvem hva hvor !!!
- God og konstruktiv hjemmeside
- Lett og finne og reise
- Stor og god plass mellom deltagerene, mulighet og for og bestille plass sammen.
- Sikkerhet i høysete.
Tja kommer ikke på mer i farten.
Mvh
Zen0x
- God og sunn mat til morgen og kvelds.
- Gode sove muligheter i stille rom
- Et crew som vet hva de gjør og tar alle henvendelser seriøst
- God dekning av lanet med form for reportere, tv crew, kommentatorer til de forskjellige spillene.
- Stabilt netverk
- Lavt støynivå
- Be fjortisser oppføre seg.
- Stor scene med finale compoer
- Chillout plass
- IRL underholding, tenker på stands, auditorium greier
- INFO på storskjerm om hvem hva hvor !!!
- God og konstruktiv hjemmeside
- Lett og finne og reise
- Stor og god plass mellom deltagerene, mulighet og for og bestille plass sammen.
- Sikkerhet i høysete.
Tja kommer ikke på mer i farten.
Mvh
Zen0x
Skrevet 21 May 2009 - 14:35
Masse gode forslag her , og det bare å fortsette å komme med dem. Vi vil i løpet av kort tid komme med mere informasjon rundt biletter og annet praktisk info.
Men som vi har bestemt skal dette bli et Gamerlan ergo høytalere vil ikke være lov, eneste lyden som skal lages kommer fra de som roper "faen!" som taper en compo og crew som gir ut informasjonsmeldinger over p.a anlegg. Men følg med videre for mere oppdateringer.
Å flytte lanet til Oslo vil være uaktuelt da vi allerede har leiet lokaler og det er perfekte for vårt arrangement, tro meg når jeg sier. This is not another lanparty
Dette blir bra.
Edit: Men et spørsmål til alle sammen, hvor mye er dere villige til å betale for et dritbra dataparty, med god plass og tilpasset gaming og tafs ?
Men som vi har bestemt skal dette bli et Gamerlan ergo høytalere vil ikke være lov, eneste lyden som skal lages kommer fra de som roper "faen!" som taper en compo og crew som gir ut informasjonsmeldinger over p.a anlegg. Men følg med videre for mere oppdateringer.
Å flytte lanet til Oslo vil være uaktuelt da vi allerede har leiet lokaler og det er perfekte for vårt arrangement, tro meg når jeg sier. This is not another lanparty
Edit: Men et spørsmål til alle sammen, hvor mye er dere villige til å betale for et dritbra dataparty, med god plass og tilpasset gaming og tafs ?
Skrevet 21 May 2009 - 15:33
Viktigste jeg kommer på:
- Høyttalerforbud
- Gode sovemuligheter: Leie klasserom på barne- eller ungdomskolen som sovetilbud (?)
- Godt tilbud av ordentlig mat, så ikke alle springer på Bunnpris og Prix og tømmer de for hveteboller og cola
- Bra nett
Ikke forvent snø (i hvert fall ikke nok) rundt Charlottenlundhallen i oktober...
- Høyttalerforbud
- Gode sovemuligheter: Leie klasserom på barne- eller ungdomskolen som sovetilbud (?)
- Godt tilbud av ordentlig mat, så ikke alle springer på Bunnpris og Prix og tømmer de for hveteboller og cola
- Bra nett
PuNky skrev 21 May 2009, 13:58:
Skrevet 21 May 2009 - 16:09
Entreri ->
Muligheter for mat er så utrolig viktig ja, samt gode sovesteder.
Hvordan er det med kaffiautomat? En trakter er et must
(1 per player that is..)
Spøk til revolver, alltid synd om man ikke har et sted å fikse kaffe og slikt. Enten det er for lite støpsler eller hva som helst..
Muligheter for mat er så utrolig viktig ja, samt gode sovesteder.
Hvordan er det med kaffiautomat? En trakter er et must
Spøk til revolver, alltid synd om man ikke har et sted å fikse kaffe og slikt. Enten det er for lite støpsler eller hva som helst..
Nyttige linker for deg som henger her på Hellfragger.no:
Serverliste | Les klagemuren mens du spiser lunchen!
Forum:
Counter-Strike: Source forum | Nyheter fra Hellfragger | Hellfragger klanprat forum | Team Fortress 2 forum
Annet:
Server rank/stats | Office Only-tråden | CSS Hjelpetråden | Mumble (VOIP) Hjelp | Hva er Community Nanny?
Regler for:
Servere | Admins | Hellfragger Gather
Forum:
Counter-Strike: Source forum | Nyheter fra Hellfragger | Hellfragger klanprat forum | Team Fortress 2 forum
Annet:
Server rank/stats | Office Only-tråden | CSS Hjelpetråden | Mumble (VOIP) Hjelp | Hva er Community Nanny?
Regler for:
Spoiler
Spoiler
Skrevet 21 May 2009 - 16:09
Skrevet 21 May 2009 - 16:25
- Gruppespill / Dobbelt utslag
- Hyggelig Crew
- nonBYOC
- Alle roper Arne nAr lyse gAr av
- Rimelige priser pA mat og drikke
- Anti-Cheat :DD
- quadV ( Kan sende fArespörsel om Online kommentering ) eller at v? fAr godeste PzN og KongKord til og kommentere hver og enkel match
- FINALE PA SCENEN !
- Enig med Frans !
Teampics FTW
- Hyggelig Crew
- nonBYOC
- Alle roper Arne nAr lyse gAr av
- Rimelige priser pA mat og drikke
- Anti-Cheat :DD
- quadV ( Kan sende fArespörsel om Online kommentering ) eller at v? fAr godeste PzN og KongKord til og kommentere hver og enkel match
- FINALE PA SCENEN !
- Enig med Frans !
Dette innlegget har blitt redigert av onziX: 21 May 2009 - 16:34
Skrevet 21 May 2009 - 16:35
Det jeg synes er viktigst for et event er egentlig planleggingen bak compoen. Standard på de fleste events er at man blir sittende å vente i gjerne 5-6 timer på at 'compoen snart skal starte/fortsette'. Det er ikke det at man må vente som er ille, men at man faktisk må være på eventet hele tiden istedenfor å kanskje gå å sove litt. Det er håpløst for deltagere å få en skikkelig natts søvn, når man blir sittende å vente på compoen i den perioden man planla å sove. Det blir kanskje litt vanskelig for admins å forutse slike problemer, men da er det bedre at dere sier 'vi møtes her om 4 timer' enn at alle må sitte å vente. Ellers er vel non-BYOC alltid lukrativt for de som drar for compoen sin skyld. Samtidig så vil compoPC'er være en enorm fordel mtp at alle kan stille likt. ingen hjemmelaga configer eller bugga skjermkort
Må si dere gjør en flott jobb for norsk css! En liga og nå et event er akkurat det norge trenger! stå på!
Må si dere gjør en flott jobb for norsk css! En liga og nå et event er akkurat det norge trenger! stå på!
Skrevet 21 May 2009 - 16:56
Som tidlegare LAN-arrangør har eg av erfaring eitt heitt tips:
Når den natta kjem der folk flest er litt leie og slitne, og berre sitt som zombiar foran maskinene sine - køyr ein episk omgang stolleik! Premie kan vere noko lite og enkelt, som feks litt snacks og Cola.
Dette er overraskande kjekt når ein er overtrøytt og sliten, og får opp humøret på alle som er med og ser på.
Når den natta kjem der folk flest er litt leie og slitne, og berre sitt som zombiar foran maskinene sine - køyr ein episk omgang stolleik! Premie kan vere noko lite og enkelt, som feks litt snacks og Cola.
Dette er overraskande kjekt når ein er overtrøytt og sliten, og får opp humøret på alle som er med og ser på.
Skrevet 21 May 2009 - 16:58
evnt. en kamp til døden med sløve smørkniver, det er alltid en seersuksess og får virkelig frem konkurranseinnstinktet i folk.
Jeg ville hatt en tett dialog med arrangørene bak HW-LAN // experience(som dere sikkert allerede har) Dette er vel så nærme et rent gaminglan vi har kommet her til lands(OsloLan back in the days in the lillestrømhall var epic fail..
) Her var vel flere fra bf.no heftig innvolvert, og disse har nok masser av gode råd, tips og trix samt fallgruver man må være obs på.
Jeg ville hatt en tett dialog med arrangørene bak HW-LAN // experience(som dere sikkert allerede har) Dette er vel så nærme et rent gaminglan vi har kommet her til lands(OsloLan back in the days in the lillestrømhall var epic fail..
Skrevet 21 May 2009 - 17:05
Crazy_Man skrev 21 May 2009, 14:22:
Greit det "Crazy_man[NoR]^", vi skal flytte LANet for å tilpasse DINE BEHOV
OnTopic:
- Bra compoprize
- GOD tid mellom hver match, slik at det ikke oppstår forviklinger som hemmer compotidene slik at den strekker seg over det opprinnelige programmet
- non-byoc?
- Et bra "utested", evt hangout plass litt bort fra bråk og ståk
- En god matordning (ikke verdens mest usunne og prestasjonsdrepende mat)
- Bra dekning (intervjuer, informasjon, opplysninger etc, slik at de som sitter hjemme og følger med har det fett)
- Utvidet til 3-4 dager (starte på en torsdag, compos starter fredag og er ferdig lørdag)
- God plass til mus/tastatur etc
- Et KLART reglement med hensyn til bråk, fjortisfærer, høyttalere etc
- Storskjerm med informasjon og direkteoverføring av prioriterte matcher
- Billigere billettordning for teams
- Bra "gamingtemperatur"
Skrevet 21 May 2009 - 17:50
Clayman skrev 21 May 2009, 18:05:
Crazy_Man skrev 21 May 2009, 14:22:
Greit det "Crazy_man[NoR]^", vi skal flytte LANet for å tilpasse DINE BEHOV
OnTopic:
- Bra compoprize
- GOD tid mellom hver match, slik at det ikke oppstår forviklinger som hemmer compotidene slik at den strekker seg over det opprinnelige programmet
- non-byoc?
- Et bra "utested", evt hangout plass litt bort fra bråk og ståk
- En god matordning (ikke verdens mest usunne og prestasjonsdrepende mat)
- Bra dekning (intervjuer, informasjon, opplysninger etc, slik at de som sitter hjemme og følger med har det fett)
- Utvidet til 3-4 dager (starte på en torsdag, compos starter fredag og er ferdig lørdag)
- God plass til mus/tastatur etc
- Et KLART reglement med hensyn til bråk, fjortisfærer, høyttalere etc
- Storskjerm med informasjon og direkteoverføring av prioriterte matcher
- Billigere billettordning for teams
- Bra "gamingtemperatur"
Skrevet 21 May 2009 - 18:34
Ting en burde fikse før lanet åpner er:
mIRC - en må søke om å ha et helt nettverk på mirc, eller blir alle på lanet bannet.
Servere - Under convention var det litt problemer med å sette opp 100 tick servere, så alt ble delayet med rundt 2-3 timer.
Dusj: Må være mange dusjer tilgjengelig under et lan imo
Ting som gjør et lan bra:
Roar Halten
Konsentrasjon rundt compoene..På bylan ventet vi ca. 6 timer på å starte gruppespillet og spilte den første klokka 12 om natta :/
Gjerne en avis/tv-stasjon på lanet. På TC var det en reporter fra en lokal tv-kanal som var der..dritartigt å bli intervjuet.
Billig kaffe og store krus
Quickedit: stor bordplass
mIRC - en må søke om å ha et helt nettverk på mirc, eller blir alle på lanet bannet.
Servere - Under convention var det litt problemer med å sette opp 100 tick servere, så alt ble delayet med rundt 2-3 timer.
Ting som gjør et lan bra:
Roar Halten
Konsentrasjon rundt compoene..På bylan ventet vi ca. 6 timer på å starte gruppespillet og spilte den første klokka 12 om natta :/
Gjerne en avis/tv-stasjon på lanet. På TC var det en reporter fra en lokal tv-kanal som var der..dritartigt å bli intervjuet.
Billig kaffe og store krus
Quickedit: stor bordplass
Dette innlegget har blitt redigert av MystiC: 21 May 2009 - 18:35
Skrevet 21 May 2009 - 18:44
Folk kan gi opp å whine om location først som sist, lanet arrangeres der fordi hallen er bra, nrk har sine studioer i nærheten, det er midt i norge med massevis av tog/buss/fly-muligheter. Målgruppen er uansett ikke randoms med høytallerpakker som er høye på redbull, dette er et seriøst tilbud for gamere som har lyst til å ha en morsom opplevelse i tillegg til et seriøst sluttspill, da orker man å sitte noen timer på tog.
Skrevet 21 May 2009 - 19:14
Folk kan gi opp å whine om location først som sist, lanet arrangeres der fordi hallen er bra, nrk har sine studioer i nærheten, det er midt i norge med massevis av tog/buss/fly-muligheter. Målgruppen er uansett ikke randoms med høytallerpakker som er høye på redbull, dette er et seriøst tilbud for gamere som har lyst til å ha en morsom opplevelse i tillegg til et seriøst sluttspill, da orker man å sitte noen timer på tog.
Word.
Skrevet 21 May 2009 - 20:15
Angående location..Skjønner ikkje kva folk whiner over. Det er ikkje sånn at ein bare kan sjekke ut kvar det er flest gamers og så arrangere lan der. Om dei har ein plass i Trondheim dei kan arrangere lan'et på, så kan dem ikkje berre endre på det.
Hypotetisk kan alle fra UK bare si, OMG LAN79 IN FRANCE? WHy not UK, we got all the teams LoL.
Hypotetisk kan alle fra UK bare si, OMG LAN79 IN FRANCE? WHy not UK, we got all the teams LoL.
Skrevet 21 May 2009 - 20:26
Nå sier jo faktisk tråden at de vil høre hva css communityet ønsker og hva folk mener da, så jeg syntes det er litt feil holdning å kalle det "whine" når folk faktisk gjør det, sier ifra hva de mener.. Siden lokasjon faktisk er en ganske viktig del for at folk skal ha råd // lyst til å reise så er det jo absolutt noe man bør ta til etteretning, kanskje ikke denne gangen, men neste gang? Er jo ikke lokalet man reagerer på, men avstanden mange må reise for å komme seg dit 
Er jo det denne tråden handler om feedback fra communityet..? Ta det for det det er, det er jo ingen som er tjent med en "synd for deg" holdning..
Er jo det denne tråden handler om feedback fra communityet..? Ta det for det det er, det er jo ingen som er tjent med en "synd for deg" holdning..
Skrevet 21 May 2009 - 20:30
qed^2
Jeg må faktisk si jeg syns det hadde vært utrolig kjip om hvert eneste lan i hele Norge skulle vært plassert i Oslo.. Og trøndere er fete, så enkelt er det! Deilig med litt bart her og der..
Håper "the native" stiller med hjemmebrent til kaffin.. Jeg er, innerst inne, fra Namdal (oh yeh sekt, du vet det
). Så det forventes litt show fra alle som sier "sjø"!
Tror det der blir dritbra jeg!
Jeg må faktisk si jeg syns det hadde vært utrolig kjip om hvert eneste lan i hele Norge skulle vært plassert i Oslo.. Og trøndere er fete, så enkelt er det! Deilig med litt bart her og der..
Håper "the native" stiller med hjemmebrent til kaffin.. Jeg er, innerst inne, fra Namdal (oh yeh sekt, du vet det
Tror det der blir dritbra jeg!
Forum:
Annet:
Regler for:
Forum:
Annet:
Regler for:
Spoiler
Spoiler
Skrevet 21 May 2009 - 22:00
Sund og god mat
Varme dusjer
God plass
Ingen høytalere
Ingen svære hyller etc.
Rolige soveplasser
kaffe
masse tøsing
Varme dusjer
God plass
Ingen høytalere
Ingen svære hyller etc.
Rolige soveplasser
kaffe
masse tøsing

www.hellfragger.no/servers | Les klagemuren mens du spiser lunchen!
Forum:
Counter-Strike: Source forum | Hellfragger Liga forum | Nyheter fra Hellfragger | Hellfragger klanprat forum | Team Fortress 2 forum
Annet:
Server rank/stats | Allmaps-tråden | Office Only-tråden | CSS Hjelpetråden | Fragmovie-guiden | Hva er Community Nanny?
Regler for:
Servere | Admins | Hellfragger Liga
Skrevet 21 May 2009 - 22:08
MystiC skrev 21 May 2009, 19:34:
er det trygt på et hellfragger lan?

www.hellfragger.no/servers | Les klagemuren mens du spiser lunchen!
Forum:
Counter-Strike: Source forum | Hellfragger Liga forum | Nyheter fra Hellfragger | Hellfragger klanprat forum | Team Fortress 2 forum
Annet:
Server rank/stats | Allmaps-tråden | Office Only-tråden | CSS Hjelpetråden | Fragmovie-guiden | Hva er Community Nanny?
Regler for:
Servere | Admins | Hellfragger Liga
Skrevet 22 May 2009 - 01:14
Ok, først av alt Ole, det er bergen som er dritten her.
Nå som vi har fastslått det viktigste så kommer jeg med noen ideer.
- Få tak i nok compo admins, og sett opp et klart regelverk.
- Mekk seedings og gruppespill vis det blir nok påmeldte lag.
- Ha en god nyhetsdekning med intervjuer, filmer, pics etc
- Vis premiene er gode nok til å få utenlandske lang til å komme, få cadred til å hjelpe dere med å promotere.
Uansett så tror jeg dette blir et fint gaming lan, bare husk at css compoen må stå i fokus så fikser det seg nok uansett
Nå som vi har fastslått det viktigste så kommer jeg med noen ideer.
- Få tak i nok compo admins, og sett opp et klart regelverk.
- Mekk seedings og gruppespill vis det blir nok påmeldte lag.
- Ha en god nyhetsdekning med intervjuer, filmer, pics etc
- Vis premiene er gode nok til å få utenlandske lang til å komme, få cadred til å hjelpe dere med å promotere.
Uansett så tror jeg dette blir et fint gaming lan, bare husk at css compoen må stå i fokus så fikser det seg nok uansett
Skrevet 22 May 2009 - 02:17
Kongkord, husker jeg fikk hilse på han når de filma oss på HWLAN, kjempekoselig fyr full av energi ^^
så over til det mer praktiske:
-dusj/do som blir vasket regelmessig
-tilgang på store mengder kaffe og evt. energidrikker
-god & relativt sunn mat
-bord med en normal høyde(ikke paller)
-gode stoler! som har en høyde som passer til borda, alle lans jeg har vært på har failet episk på dette.
-god plass i bredden på borda, jeg for min del krever en god del plass med tastatur og svær musmatte
-greit om man kan bruke egen config, men da må det være zblock e.l. for å forhindre misbruk. Man kan evt. ha et par kjente configs som z0uless tilgjengelig på pc'ene fra før som folk kan velge mellom.
-mousefix på compo-pc'er er noe som burde ordnes og evt. mouseHz fixer tilgjengelig for de som er vant med å ha det
-nice soveplasser, kanskje legge ut matter så man ikke sover på betong?
-gode muligheter for å specce matchene som spilles, sofa + skjermer osv. hadde vært dritfett
-bra informasjonsflyt fra admins til spillere
så over til det mer praktiske:
-dusj/do som blir vasket regelmessig
-tilgang på store mengder kaffe og evt. energidrikker
-god & relativt sunn mat
-bord med en normal høyde(ikke paller)
-gode stoler! som har en høyde som passer til borda, alle lans jeg har vært på har failet episk på dette.
-god plass i bredden på borda, jeg for min del krever en god del plass med tastatur og svær musmatte
-greit om man kan bruke egen config, men da må det være zblock e.l. for å forhindre misbruk. Man kan evt. ha et par kjente configs som z0uless tilgjengelig på pc'ene fra før som folk kan velge mellom.
-mousefix på compo-pc'er er noe som burde ordnes og evt. mouseHz fixer tilgjengelig for de som er vant med å ha det
-nice soveplasser, kanskje legge ut matter så man ikke sover på betong?
-gode muligheter for å specce matchene som spilles, sofa + skjermer osv. hadde vært dritfett
-bra informasjonsflyt fra admins til spillere
Skrevet 22 May 2009 - 08:35
For å gjøre det klart for alle sammen, dere skal komme med ønsker. Det er dere vi arrangerer dette lanet for og da er dere med å bestemmer litt om hvordan vi skal gjøre det
Vi har mesteparten klart for hva og hvordan vi skal gjøre ting, men ønsker innspill fra dere. Dette er ikke en krangletråd men en tråd hvor alle kan komme med litt feedback.
Vi ser at det har vært kjempestor oppslutning rundt dette og det er bra.
Derfor har jeg et nytt spørsmål til dere, hvordan ser dere for dere plassene ? og hva menes med God plass ? Har dere lyst til å ta med egne stoler ?
Hva føler dere om å leie skjermer ?(Gjelder for de som reiser langveisfra), har dere noen krav ?
Vi har mesteparten klart for hva og hvordan vi skal gjøre ting, men ønsker innspill fra dere. Dette er ikke en krangletråd men en tråd hvor alle kan komme med litt feedback.
Derfor har jeg et nytt spørsmål til dere, hvordan ser dere for dere plassene ? og hva menes med God plass ? Har dere lyst til å ta med egne stoler ?
Hva føler dere om å leie skjermer ?(Gjelder for de som reiser langveisfra), har dere noen krav ?
Skrevet 22 May 2009 - 08:42
Generelt:
- Leie inn vaskefirma til å ta seg av rengjøring.
- Nok sikkerhet i hallen. 8 timer skift med forskjellige lag, samt en sikkerhets leder som har vært med på dette før.
- Avtale med brannvesenet om å godkjenne sikkerheten i hallen. Avtal gjerne med politiet også om å komme innom med narkohund.
- Sikkerhetscrew, infocrew, compocrew og ledelse er et must. Også en logistikkavdeling.
- Nok strømkapasitet.
- Nok switcher.
- Internettstruktur bør settes opp av noen med peiling.
- Veldefinerte regler og rutiner.
- Inngå avtale med sponsorer med veldefinert ansvar.
- Matsalg i hallen.
- Toaletter og dusjer.
- Veldefinerte soveplasser med vakter.
- Sjekk muligheten for ventilasjon. Det har en tendens til å bli litt varmt.
- Hør om det er noen støygrense i området.
- Parkeringsplasser nok, samt godt markerte parkeringsplasser.
- Aldri la folk sove under plassen sin, dette grunnet sikkerhet. Gi tydelig beskjed på det.
Compoer:
- Veldefinerte regler til konkurransene. Når ting går galt, følg reglene og baser avgjørelsen på reglene.
- Det går ALLTID noe galt med spillservere. Dette skjer uten unntak på absolutt alle store lans.
- Sett opp serverne tidlig, og test dem alt det dere kan. Det er ikke noe som heter for mye testing.
- NRK har alltid et strikt sendeskjema. Viktig at kampene som skal vises går på tida.
- Spillserverne bør helst stå lokalt og ikke eksternt. Ping til en lan server vil alltid være bedre enn til en ekstern. Få tak i nok HW. Og ikke bruk gc. Bruk linux i stedet for windass servere.
- Det er helt ekstremt mye å gjøre for compo og serveradmins. (Nevnte jeg 3 timer søvn på 72 timer under hw-lan?
) Derfor er det viktig å få inn kompetente og dedikerte folk der. Jeg foreslår mr. notr aka. DelCasa som composjef. Han har erfaringen og er meget dyktig.
- Avklare på forhånd hvordan informasjon til lagene ang. compoer skal gå ut. Sett opp en skjerm hvor folk kan se kampoppsett, resultater ol..
- Vis kamper på storskjermer. Det slo an på bylan.
- Prøv å holde skjema og nevnte jeg informasjonsflyt?
- Leie inn vaskefirma til å ta seg av rengjøring.
- Nok sikkerhet i hallen. 8 timer skift med forskjellige lag, samt en sikkerhets leder som har vært med på dette før.
- Avtale med brannvesenet om å godkjenne sikkerheten i hallen. Avtal gjerne med politiet også om å komme innom med narkohund.
- Sikkerhetscrew, infocrew, compocrew og ledelse er et must. Også en logistikkavdeling.
- Nok strømkapasitet.
- Nok switcher.
- Internettstruktur bør settes opp av noen med peiling.
- Veldefinerte regler og rutiner.
- Inngå avtale med sponsorer med veldefinert ansvar.
- Matsalg i hallen.
- Toaletter og dusjer.
- Veldefinerte soveplasser med vakter.
- Sjekk muligheten for ventilasjon. Det har en tendens til å bli litt varmt.
- Hør om det er noen støygrense i området.
- Parkeringsplasser nok, samt godt markerte parkeringsplasser.
- Aldri la folk sove under plassen sin, dette grunnet sikkerhet. Gi tydelig beskjed på det.
Compoer:
- Veldefinerte regler til konkurransene. Når ting går galt, følg reglene og baser avgjørelsen på reglene.
- Det går ALLTID noe galt med spillservere. Dette skjer uten unntak på absolutt alle store lans.
- Sett opp serverne tidlig, og test dem alt det dere kan. Det er ikke noe som heter for mye testing.
- NRK har alltid et strikt sendeskjema. Viktig at kampene som skal vises går på tida.
- Spillserverne bør helst stå lokalt og ikke eksternt. Ping til en lan server vil alltid være bedre enn til en ekstern. Få tak i nok HW. Og ikke bruk gc. Bruk linux i stedet for windass servere.
- Det er helt ekstremt mye å gjøre for compo og serveradmins. (Nevnte jeg 3 timer søvn på 72 timer under hw-lan?
- Avklare på forhånd hvordan informasjon til lagene ang. compoer skal gå ut. Sett opp en skjerm hvor folk kan se kampoppsett, resultater ol..
- Vis kamper på storskjermer. Det slo an på bylan.
- Prøv å holde skjema og nevnte jeg informasjonsflyt?
[00:40] <@far2fish> derfor PzN har så kort nick...for å få plass til e-penisen
[00:40] <@far2fish> det sier vel litt om "qed|hellfragger" :=)
<Entreri> Der ja, no harn RakaPung AWP. IKKJE peak!
Team 1: RakaPung, Leln, Suunto, Nexton og Knusadin - Champs!
[00:40] <@far2fish> det sier vel litt om "qed|hellfragger" :=)
<Entreri> Der ja, no harn RakaPung AWP. IKKJE peak!
Team 1: RakaPung, Leln, Suunto, Nexton og Knusadin - Champs!
Skrevet 23 May 2009 - 07:55
Mye bra nevnt her, og må bare støtte opp om å få til en del intervju med spillerne. Vi vil jo gjerne bli kjent med personene bak nickene. Alle intervjuene trengs jo ikke nødvendigvis å bli tatt med i sendinga, men bare de legges ut og er tilgjengelig på nett, så er det greit
Liker du hip-hop? Da er _kanskje_ 2rriz.no noe for deg...
Skrevet 23 May 2009 - 17:48
PuNky skrev 21 May 2009, 20:26:
Nå sier jo faktisk tråden at de vil høre hva css communityet ønsker og hva folk mener da, så jeg syntes det er litt feil holdning å kalle det "whine" når folk faktisk gjør det, sier ifra hva de mener.. Siden lokasjon faktisk er en ganske viktig del for at folk skal ha råd // lyst til å reise så er det jo absolutt noe man bør ta til etteretning, kanskje ikke denne gangen, men neste gang? Er jo ikke lokalet man reagerer på, men avstanden mange må reise for å komme seg dit 
Det er tbh ikke feedback å whine om location.. ALLE GIDDER 5 TIMER TOG. SOV DA
Skrevet 23 May 2009 - 17:51
/gidd_troll
Skrevet 23 May 2009 - 17:52
Nirex skrev 22 May 2009, 08:35:
For å gjøre det klart for alle sammen, dere skal komme med ønsker. Det er dere vi arrangerer dette lanet for og da er dere med å bestemmer litt om hvordan vi skal gjøre det
Skrevet 23 May 2009 - 22:41
Høres bra ut med skjermer
spesielt for folk som kommer fra sørlandet og ikke har bil, siden det er ganske slitsomt å dra med skjerm og kabinett samt sove utstyr i flere timer og må bytte tog/buss opptil flere ganger (gjort det en gang, aldri igjen), så hade vært en stor pluss
Widescreens takk
Skrevet 24 May 2009 - 00:11
SprtX skrev 23 May 2009, 23:41:
Høres bra ut med skjermer
spesielt for folk som kommer fra sørlandet og ikke har bil, siden det er ganske slitsomt å dra med skjerm og kabinett samt sove utstyr i flere timer og må bytte tog/buss opptil flere ganger (gjort det en gang, aldri igjen), så hade vært en stor pluss
Widescreens takk 
CRT takk
Er det muligheter for at de 4 lagene som kommer seg til HF playoffet får bruke de pcene til resten av lanet?
1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere

Logg inn
Registrer deg

Opp