Gå til innhold

Rage

195 replies to this topic

Hauger

HMKG

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 321 Innlegg:
Postet bilde
Rage

Utvikler: id Software
Platform: Pc, 360 og PS3
Release dato: 16. September 2011.
Hjemmeside: www.rage.com
Sjanger: FPS
Utgiver: Bethesda Softworks

I en nær framtid kolliderer en komet med jorda. Vi følger hovedpersonen en stund senere, ca 75 år, i en post-apokalyptisk verden. Her får vi gjøre alt fra å skyte mutanter, (Ser iaf slik ut) til å kjøre billøp. Det er Good vs Evil i klassisk id stil, der spilleren kjemper for de gode. Bilen er en viktig del av spillet, den tar deg fra a til b på oppdrag, og du tjener penger på den ved å kjøre løp, så den er det lurt å ta vare på. Er usikkert om det blir noe mp i spillet. Men ifølge Tim Willits (Game designer) så kan spilleren oppgradere sin bil og character med pengene man vinner i et race, så det er jo ikke umulig at det blir mp i spillet. Er ganske lite info ute om spillet for øyeblikket.

Spillet har en Mad Max setting for dere som har sett de filmene. Linker til et par in game filmer så dere ser hva jeg mener. Spillet kjører på id Tech 5 spillmotoren, samme som Doom 4.

In game klipp:
- Trailer 2007
- Trailer 2008
- Trailer 2009
- Story og setting
- Game design
- Game design #2
- In game teaser 2008
- Creativ Director Interview
- Rewind Theater Rage
-More than just "Run'N'Gun"
- Stage walkthrough Pt 1
- Stage walkthrough Pt 2
- Quakecon 2010 Interview
- Gun Montage
- Combat Rally and Co-op
- Dead City Trailer
- The Shrouded
- Well gameplay
- Skryte video fra ID
- The dawn
- The Arsenal
- Making of the wasteland
- Uprising trailer
Info, tekst osv:
Pax Preview

Jeg syns det ser kult ut, skal iaf prøves! :lol:
Posted Image

Spill tråder
Brink
Fallout 3
Rage
MineCraft

Jackal.no

Voffsen

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 045 Innlegg:
Gleder meg. ID <3

Posted Image
Has the social skills of a serial killer and struggles to communicate with anything that doesn't have a keyboard.
Jackal.no | @jackalno | LastFM | Youtube | Flickr

PuNky

Panda power

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13 217 Innlegg:
Kunne sikkert bare skrevet litt om på historien og kalt det Doom 5, men ID software knows their s**** så det blir sikkert en kul spillopplevelse :lol:
NY COD4 FRAGMOVIE - Time To Get Down
http://www.battlefie...howtopic=102073
(01.01.09)

Posted Image

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • 16 052 Innlegg:
Ikke si det, Doom 3 var ikke akkurat noe stor suksess, ei heller Quake 4 vil jeg si ei heller Quakewars :lol:
Ser dem holder seg til leiregrafikken ihvertfall, modellene ser ut som dem er bygd opp av grå leire.
For all del kan bli morsomt men hvis dette blir nok en fps shooter så styrer jeg glatt unna.
Hjelper ikke med nye visuelle teknologier når det er samme pek og skyt.

FredsmeglarN

Peace Sells...But Who's Buying?

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 4 830 Innlegg:

Vis innleggAvean skrev 5 Feb 2009, 14:29:

Ikke si det, Doom 3 var ikke akkurat noe stor suksess, ei heller Quake 4 vil jeg si ei heller Quakewars :lol:
Ser dem holder seg til leiregrafikken ihvertfall, modellene ser ut som dem er bygd opp av grå leire.
For all del kan bli morsomt men hvis dette blir nok en fps shooter så styrer jeg glatt unna.
Og hvor mye spilte du QW? En time demo?

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • 16 052 Innlegg:
Hadde ganske mye med QW miljøet å gjøre i Norge uten at jeg kan gå videre innpå det :lol:

barezell

Sol Kongen

• Battlefield.no Veteran
  • 12 353 Innlegg:
trur spillet blir bra! men stiller meg noe skeptisk til om jeg personlig kommer til å digge det.
http://prime-gaming.net/img/primesig.jpg

PuNky

Panda power

• Battlefield.no Veteran
  • 13 217 Innlegg:

Vis innleggAvean skrev 5 Feb 2009, 15:27:

Hadde ganske mye med QW miljøet å gjøre i Norge uten at jeg kan gå videre innpå det :lol:
haha, er det klassifisert informasjon?
NY COD4 FRAGMOVIE - Time To Get Down
http://www.battlefie...howtopic=102073
(01.01.09)

Posted Image

Hauger

HMKG

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 321 Innlegg:
Sikkert NDA fra beta :lol: Neida. Jeg veit ikke, men jeg er noe skeptisk.

Anyway, sikkert kjempe lenge til dette kommer :lol:
Posted Image

Spill tråder
Brink
Fallout 3
Rage
MineCraft

FredsmeglarN

Peace Sells...But Who's Buying?

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 4 830 Innlegg:
Sikkert Avean som skulle lage Quakewars.no? :lol:

(Og dette blir min siste offtopic-post i denne tråden ;p)

Hauger

HMKG

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 321 Innlegg:
Syns id var litt gloret i intervjuene. Drar hele tiden frem at de var de som var først ut med fps sjangeren, at de startet det hele, og at de er best.

Nuvel. Doom og Quake var ikke min type spill, ETQW er skikkelig bra, bare synd det ikke slo an her i norge så bra som det gjorde over seas. Jeg lurer på hva mulighetene for mp i dette spillet er, og om den evt. vil inneholde racing.
Posted Image

Spill tråder
Brink
Fallout 3
Rage
MineCraft

Pretty Paul

Gunslinger

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 3 358 Innlegg:
Dette spelet har vore på veg lenge no, vonar det kjem snart.
Får litt FarCry2 feeling her, gameplaymessig, men det kan jo vise seg å være heilt feil...
Vonar og det blir som FC2 når det gjeld optimalisering for forskjellige grafikkort og maskinkrav. Her gjorde jo folka bak FC2 ein fantastisk jobb.

ID er iallefall elsk. Eg har tilgitt dei for Doom3 og Q4.
Dei skal og ha pluss i boka for Quake Live.
I`ve got the pulsating, rythmical remedy.

Hauger

HMKG

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 321 Innlegg:
Etter å ha kikka litt rundt på nettet i går, fant jeg ut at det er to "onde" fraksjoner som sloss seg i mellom, der du også sloss mot begge.
Postet bilde
De folka der vs de i det første bildet i tråden.

Her er wiki til spillet for de som bryr seg.
Posted Image

Spill tråder
Brink
Fallout 3
Rage
MineCraft

taken

tøff på telefon og faks

• Serveradmin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8 269 Innlegg:

Nå var det vel ikke ID som lagde hverken Quake 4 (Raven software) eller Quake Wars (PC: Splash Damage, X360: Nerve software)

Id sto bare bak teknologien i spillene.
"Eid Mubarak" trender på twitter - Synes synd på fyren. Avsatt som diktator og dårlig i pcspill.
http://twitter.com/#!/asboll

Hauger

HMKG

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 321 Innlegg:
Ny video om Rage, samt litt info om Doom 4.
Posted Image

Spill tråder
Brink
Fallout 3
Rage
MineCraft

Hauger

HMKG

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 321 Innlegg:
Oppdatert med "ny" trailer fra 2009 Glemte spillet litt, release er nå satt til Q4 2010 :)
Posted Image

Spill tråder
Brink
Fallout 3
Rage
MineCraft

Mentalpro

oneshottarn

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 821 Innlegg:
Påminner om Fallout 3 och Borderlands. :)

Pazuzu

Mumletroll

• Styremedlem
  • 11 174 Innlegg:
Minte veldig om borderlands ja. Man kan jo håpe, for borderlands var et utrolig fett konsept jeg gjerne ser blir utviklet videre.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
What we and Activision learned from MW2
about:me

Zaxo, on 27 September 2012 - 20:57, said:

Jeg skal se ferdig åndenes makt

Hauger

HMKG

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 321 Innlegg:
De har også droppet Ea som utgiver, er Bethesda Softworks som tar på seg den biten :) Var vel egentlig Ea som droppet dem, dette var under omstruktureringen av Ea, på den tiden de skulle begynne å bry seg om spillerne igjen ^^

Syns også det har et Mad Max/Fallout/Borderlands preg over seg, men det er jo ikke så dumt!
Posted Image

Spill tråder
Brink
Fallout 3
Rage
MineCraft

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • 16 052 Innlegg:
Alt John Carmack utvikler burde følges nøye med. Han fødte FPS sjangeren omtrent :)
Genial fyr, glemmer ikke intervju med han hvor han gliser og ler over hvor enkel romteknologi faktisk er og at han programmerte en spillmotor på et hotellrom ei natt ............ sykt glup fyr.

Hauger

HMKG

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 321 Innlegg:
Lagt til ny video, More than just Run'N'Gun.
Posted Image

Spill tråder
Brink
Fallout 3
Rage
MineCraft

Skvate

Feckless

• Battlefield.no Veteran
  • 9 868 Innlegg:

Vis innleggAvean skrev 27 Apr 2010, 17:41:

Alt John Carmack utvikler burde følges nøye med. Han fødte FPS sjangeren omtrent :)
Genial fyr, glemmer ikke intervju med han hvor han gliser og ler over hvor enkel romteknologi faktisk er og at han programmerte en spillmotor på et hotellrom ei natt ............ sykt glup fyr.

id er flinke på å utvikle ny teknologi til spill. Ny "IP" har de dessverre lite av. Mulig Rage vil skille seg fra resten, men tviler.

Uansett...trodde ikke du var en stor fan av Carmack. Fra tidligere tider mener jeg å huske du var noe negativt innstillt til fyrn. Tok et kjapt søk på "avean" og "carmack", sortert etter poster. Gir en litt artig om noe forvirrende historikk

Avean og Carmack

F.eks

avean skrev:

Doom 3 . Aldri sett noe så pinlig før. John Carmack kan gjerne fortsette med å bygge seg en rakett siden spillutvikling har han for lengst glemt.

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • 16 052 Innlegg:
Doom 3 var elendig ja, men jeg snakket om teknologien han utvikler. For hvert eneste spill han har utviklet tidligere så har han introdusert nye teknologier inkludert Doom 3 motoren ( z-fail stencil shadows ) og for Quakewars (MegaTexture)

Skvate

Feckless

• Battlefield.no Veteran
  • 9 868 Innlegg:
synes Doom3 var bra jeg...men det er kanskje fordi jeg er fanatisk opptatt av lyssetting osv...noe Doom3 var veldig bra på.

Hauger

HMKG

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 321 Innlegg:
Alle veit jo at Avean er fanboy av alle spill helt til han ser hvor mye de suger, så snur han på en 5 øring :) Dette virker naturligvis også andre veien.
Posted Image

Spill tråder
Brink
Fallout 3
Rage
MineCraft

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • 16 052 Innlegg:
Og alle vet at du er utrolig dårlig til å skrive noe som helst ? :tafse:
Jeg er selvsagt positiv til alle spill jeg finner interessant, ikke alle er bra men det er nå et bare et spill. Ikke verdens undergang.
Forskjellen på deg og meg er at jeg skriver om det for å skape aktivitet på forumet, men det har jeg sluttet med for lenge siden.
Og aktiviteten her er jo deretter ... :)

Hauger

HMKG

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 321 Innlegg:

Vis innleggAvean skrev 11 May 2010, 13:37:

Og alle vet at du er utrolig dårlig til å skrive noe som helst ? :tafse:
Hva skal det bety?

Vis innleggAvean skrev 11 May 2010, 13:37:

Jeg er selvsagt positiv til alle spill jeg finner interessant, ikke alle er bra men det er nå et bare et spill. Ikke verdens undergang.
Forskjellen på deg og meg er at jeg skriver om det for å skape aktivitet på forumet, men det har jeg sluttet med for lenge siden.
Og aktiviteten her er jo deretter ... :)
Oh the ego...
Posted Image

Spill tråder
Brink
Fallout 3
Rage
MineCraft

Avean

Ninja

• Klanmedlem
  • 16 052 Innlegg:
Justified ego my friend :)

Hauger

HMKG

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 321 Innlegg:
La til Stage walkthrough fra E3. :)
Posted Image

Spill tråder
Brink
Fallout 3
Rage
MineCraft

erk

Menig

• Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Vis innleggtaken skrev 9 Feb 2009, 19:00:

Ikke si det, Doom 3 var ikke akkurat noe stor suksess, ei heller Quake 4 vil jeg si ei heller Quakewars :)
Nå var det vel ikke ID som lagde hverken Quake 4 (Raven software) eller Quake Wars (PC: Splash Damage, X360: Nerve software)

Id sto bare bak teknologien i spillene.

id var producers på alle de spilla, ettersom det er deres IP. Quake 4 hadde ikke kommet ut hvis ikke id hadde godkjent innholdet.

Rage er det viktigste spillet id noensinne har laget. Blir det dårlig så vil de miste det lille de har igjen av rykte som en utgiver av gode spill. Siste SP spillet fra id som var virkelig bra for sin tid er quake 2, resten har vært middelmådig. Quake 3 ble et bra MP spill, etter at modders fikk kloa i SDK, men mangla mye i den formen id ga det ut i. Hvis Rage flopper som spill og idtech 5 er på høyde med idtech 4 (sammenliknet med konkurrerende engines som er på markedet samtididg) så tror jeg id vil bli redusrt til et relativt ubetydelig studio. Dersom begge er en suksess så vil de gjenerobre sin posisjon som et av de beste studioene for FPS spill.
Postet bilde

Hauger

HMKG

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 321 Innlegg:
Ny video lagt til! :)
Posted Image

Spill tråder
Brink
Fallout 3
Rage
MineCraft

Hauger

HMKG

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 321 Innlegg:
Pax Preview en god og ganske nøyaktig preview av spillet, iaf i mine øyne. :)
Posted Image

Spill tråder
Brink
Fallout 3
Rage
MineCraft

Hauger

HMKG

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 321 Innlegg:
Ny hjemmeside opp går! En slags "interaktiv" hjemmeside. Eller hva det nå heter...
Posted Image

Spill tråder
Brink
Fallout 3
Rage
MineCraft

Crazy_Man

I wanna blow somthing up

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 207 Innlegg:
Hørtes ut som om sherrifen hadde samme stemmeskuespiller som traderen i s.t.a.l.k.e.r. :)
The blaster virus makes your pc EXPLODE!

lemort

noob4ever

• Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:
Jeg har vært stor fan av Id og Cormack siden dengang da. QUake var min virkelig store første-kjærlighet ang FPS (syns doom var dritkult, men DukeNukem aldri fanget meg helt) Jeg spiller Quake innimellom den dag i dag. Har fullført flere ganger på Nightmare-mode etterhvert

satt faktisk å lurte på dette her om dagen; Mon tro om ID og Carmack jobber med noe nytt?
Glemte det hele innen jeg satt ved en maskin og kunne sjekke selv.

Rage ser jo litt lovende ut. Doom4? Er det en 4'er på vei? Hmmm. Jeg har fullført 3'ern og syntes den var grei nok, mine ikke på nivået jeg syns ID skal være. Quake 4 spilte jeg to brett av hos en kompis og thats that.

QuakeWars var veldig gøy, men etter hvert fikk jeg en følelse av å spille på servere med massevis av bot'er og begynte å slite med å finne servere jeg hadde lyst til å være på, men akkurat det kan jeg ikke klandre Carmack for :innocent:

M:)rten

Dette innlegget har blitt redigert av lemort: 20 October 2010 - 09:16

Postet bilde

scavenger

Provokatør og kjekkas

• Supermedlem
  • 18 480 Innlegg:
SUP DOOM. Uinteressant. Fallout-serien har uansett totalt dominans på alt som kan minne om post-apo.
[21:28] <@Jackal-> bra svar scav hadde HF|GalSektleder :P "k"
[21:29] <@HF|GalSektleder> jeg gidder ikke å være snill og grei lengre, jeg kommer til å be han dra til helvete i hver jævla post

Crazy_Man

I wanna blow somthing up

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 207 Innlegg:
tja....jeg syntes nå virker bedre enn S.T.A.L.K.E.R. fallout spillene.

spilte fallout NV i 20 minutt, men jeg syntes det ikke slo så veldig ann da det var umulig å finne en quest item.

Nå bygde fallout spillene seg på en gammel franchise imens stalker var en helt ny serie med spill

Daniel-

Oberst

• Styremedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5 609 Innlegg:

Vis innleggCrazy_Man skrev 2 Nov 2010, 00:55:

tja....jeg syntes nå virker bedre enn S.T.A.L.K.E.R. fallout spillene.

spilte fallout NV i 20 minutt, men jeg syntes det ikke slo så veldig ann da det var umulig å finne en quest item.

Nå bygde fallout spillene seg på en gammel franchise imens stalker var en helt ny serie med spill

Hvilket quest snakker vi om?

Crazy_Man

I wanna blow somthing up

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 207 Innlegg:
Skal finne noe ingredienser til ho treningsdama, markeren viser at jeg skal til schoolhouse, men det er kun en safe der som jeg ikke får åpnet pga passord

scavenger

Provokatør og kjekkas

• Supermedlem
  • 18 480 Innlegg:

Vis innleggCrazy_Man skrev 2 Nov 2010, 07:16:

Skal finne noe ingredienser til ho treningsdama, markeren viser at jeg skal til schoolhouse, men det er kun en safe der som jeg ikke får åpnet pga passord
:innocent: du kødder sant? Hele poenget med den questen er jo å velge å løse den i henhold til hvordan du valgte å prioritere attributter på karakteren din!

F.eks dersom du har puttet poeng i explosives kan du spørre gamlingen utenfor baren om noe dynamitt. Du kan også velge å lockpicke den, dersom du puttet mye poeng i lockpick. Hun sier jo strengt talt i detalj hva det er du skal gjøre for å fullføre questen. Fallout er ikke en FPS, det er et spill hvor dialogene er utrolig viktige og hvor historien er hele spillet. Du hopper ikke over dialoger, du leser dem i detalj.

Uansett, dersom du sliter med den questen, kan du like gjerne gi opp hele spillet :/
[21:29] <@HF|GalSektleder> jeg gidder ikke å være snill og grei lengre, jeg kommer til å be han dra til helvete i hver jævla post

Crazy_Man

I wanna blow somthing up

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 207 Innlegg:
Mulig ikke begynne å spille kl 2 om natta neste gang da....
tenkte ikke på at den kunne sprenges, eller at jeg kunne få tak i dynamitt da...

Hauger

HMKG

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 321 Innlegg:
Og du skal ikke inn i safen engang! Er de plantene rett utenfor der du skal plukke

OT: Syns ikke Fallout har noen enerett på noe som helst, er mye som kunne vært gjort MYE bedre i Fallout. Med det sagt er de fortsatt de beste innen Post-apo RPG sjangeren. Heldigvis er Rage et FPS spill :innocent:
Posted Image

Spill tråder
Brink
Fallout 3
Rage
MineCraft

scavenger

Provokatør og kjekkas

• Supermedlem
  • 18 480 Innlegg:

Vis innleggHauger skrev 3 Nov 2010, 04:04:

OT: Syns ikke Fallout har noen enerett på noe som helst, er mye som kunne vært gjort MYE bedre i Fallout. Med det sagt er de fortsatt de beste innen Post-apo RPG sjangeren. Heldigvis er Rage et FPS spill :innocent:
Det er det vel aldri noen som har påstått heller. Det eneste ID kan gjøre er uansett å lage ok grafikkmotorer hvor alt kaster fra seg alt for mye lys. Hva spill angår har de ande til gode å vippe over til vår side av århundret. De sitter fremdeles fast i en utviklingsmetodologi fra det forrige århundre. Skyt, skyt, skyt, the end.

Hauger

HMKG

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 321 Innlegg:

Vis innleggscavenger skrev 3 Nov 2010, 11:32:

Vis innleggHauger skrev 3 Nov 2010, 04:04:

OT: Syns ikke Fallout har noen enerett på noe som helst, er mye som kunne vært gjort MYE bedre i Fallout. Med det sagt er de fortsatt de beste innen Post-apo RPG sjangeren. Heldigvis er Rage et FPS spill
Det er det vel aldri noen som har påstått heller.
Ikke det?

Vis innleggscavenger skrev 1 Nov 2010, 12:20:

Fallout-serien har uansett totalt dominans på alt som kan minne om post-apo.

Skulle likt å sett et FPS spill hvor du gjorde noe annet enn å skyte liksom, siden du mener det er utdatert :blush:
Posted Image

Spill tråder
Brink
Fallout 3
Rage
MineCraft

Skvate

Feckless

• Battlefield.no Veteran
  • 9 868 Innlegg:
Deus Ex?

Hauger

HMKG

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 321 Innlegg:

Vis innleggSkvate skrev 5 Nov 2010, 19:11:

Deus Ex?
Jaha? Eier du ikke våpen der da eller? FPS betyr jo First Person Shooter. Ikke First Person Sword, eller Speak eller Sex.

Selv om sistnevnte sikkert hadde vært veldig kult!
Posted Image

Spill tråder
Brink
Fallout 3
Rage
MineCraft

Stifi

Løytnant

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 1 870 Innlegg:
Doom 4 plz.

fremdelesikkesletta

Kaptein

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 150 Innlegg:

Sitat

First Person Sword
Hørtes jo litt moro ut

Crazy_Man

I wanna blow somthing up

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 2 207 Innlegg:
Det er vel det morrowind og oblivion kan beskrives som

fremdelesikkesletta

Kaptein

• Battlefield.no Veteran
  • PipPipPipPip
  • 2 150 Innlegg:

Vis innleggCrazy_Man skrev 6 Nov 2010, 18:35:

Det er vel det morrowind og oblivion kan beskrives som

Jau,men savner blod og gørr.

1 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 1 gjester, 0 skjulte brukere